تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3775362
شناسه : 3775362
تاریخ :
گزینه‌های بد و بدتر تل‌آویو از نگاه رئیس رژیم صهیونیستی اقتصاد ایران: رئیس رژیم صهیونیستی در حالی گزینه‌های بد و بدتر تل‌آویو در موضوع تبادل اسرا را بررسی کرد که سخنان وی با خشم تعدادی از احزاب افراطی مواجه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی که در دیدار با خانواده تعدادی از اسرای اسرائیلی در غزه انجام داد، گفت که کابینه در تمامی بخش‌های خود مسئولیت همبستگی و اتخاذ تصمیم‌های بیشتر برای آزادی اسرای اسرائیلی در نوار غزه را بر عهده دارد.

وی بدون اشاره به اوضاع نابسامان و بغرنج موجود در کابینه رژیم صهیونیستی خواستار حفظ وحدت در ارکان سیاسی این رژیم شده و گفت که اسرائیل با لحظه سرنوشت سازی مواجه است که باید برای بازگرداندن اسرای خود از غزه، وحدت داشته باشد.

هرتزوگ در این دیدارهزینه‌های انجام تبادل اسرا را زیاد دانست و در عین حال تاکید کرد در صورتی که تل‌آویو در بازگرداندن اسرا شکست بخورد، هزینه‌های این شکست بسیار بیشتر خواهد بود.

اظهارات رئیس رژیم صهیونیستی به مذاق حزب افراطی «عوتمسا یهودیت» که ریاست آن بر عهده ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است، خوش نیامد و این حزب هرتزوگ را متهم کرد که اظهاراتش در چارچوب همراهی با تبلیغات حماس است. این حزب مخالفت قاطع خود با هرگونه تبادل اسرا را اعلام کرده و مدعی شد که این توافق می‌تواند در آینده به کشته و اسیر شدن تعداد بیشتری منجر شود.

حزب متبوع بن گویر می‌افزاید که دعوت به وحدت برای بازگرداندن اسرا دعوتی غیر مسئولانه و در راستای همکاری با حماس و چپ افراطی است.

این حزب مدعی شد که افزایش فشار نظامی بر نوار غزه و جلوگیری از ورود سوخت و کمک‌های انسانی به این منطقه تا زمان آزادی تمامی اسرا ادامه خواهد داشت.

بزالل اسموتریچ وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی نیز انجام تبادل اسرا را یک خودکشی دسته جمعی خوانده و گفته است که اسرائیل برای انجام این کار آماده نیست. وی در عین حال گفت که تلاش‌ها برای از بین بردن حماس نیز پیشرفت مطلوبی نداشته است.