تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3775347
شناسه : 3775347
تاریخ :
برای توسعه زیرساخت‌های فناوری نیازمند همکاری وزارت ارتباطات هستیم اقتصاد ایران: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواستار توسعه زیرساخت‌های فناوری با هدف ارتقای کیفیت خدمات دولت الکترونیک در حوزه ثبت شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی در یکصد و سی‌امین نشست شورای عالی تحول و تعالی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، خواستار توسعه زیرساخت‌های فناوری با هدف ارتقای کیفیت خدمات دولت الکترونیک در حوزه ثبت شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ابتدای این نشست ضمن تبریک انتصاب سید ستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این انتخاب را نشان دهنده توجه به نخبگان و مدیران با دانش دانست.

وی با اشاره به برخی زمینه‌های همکاری از جمله در حوزه بهره‌برداری از خدمات ماهواره‌ای در اجرای قانون حدنگاری، توسعه پهنای باند خدمات الکترونیک در حوزه ثبت به مردم، همکاری در حوزه خدمات جی نف به عنوان یک پروژه ملی اظهار داشت: با تشکیل کارگروه تخصصی تمام موارد و موضوعات مشترک که منجر به بهبود خدمت رسانی به مردم می‌شود در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک تدوین خواهد شد.

بهره برداری از خدمات ماهواره‌ای برای تسریع در اتمام عملیات حدنگاری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک گفت: امیدواریم با توسعه همکاری گامی در جهت توسعه کشور برداریم و با یک هم‌افزایی برنامه‌های توسعه محور را پیش ببریم.

سید ستار هاشمی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که سال‌هاست در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است مبحث (جی نف) است که به مفهوم اختصاص کد جغرافیایی برای هر نقطه در کشور است این اقدام مشابه حدنگاری در سازمان ثبت است.

وی تصریح کرد: اگر ما حدنگاری را به اتمام برسانیم و برای هر منطقه کد اختصاصی تعیین کنیم بازهم به علل تغییرات مختلف نیازمند به روزآوری هستیم که این موضوع بر ضرورت توجه به (جی نف) تاکید می‌کند.

هاشمی بر بهره‌برداری از خدمات ماهواره‌ای برای تسریع در فرآیند حدنگاری نیز اشاره کرد و افزود: قانون حدنگاری می‌تواند موجب جلوگیری از مفسده و جرم در کشور باشد و رئیس جمهور محترم نیز به عنوان یکی از ارکان دولت الکترونیک بر اجرای کامل آن تاکید دارند.

در ادامه این نشست موضوعاتی از قبیل؛ تقویت ایستگاه‌های شمیم، توجه به حوزه مالکیت فکری و معنوی بویژه در زمینه تقویت زیرساخت‌های لازم برای کسب و کارهای دیجیتال و حمایت‌های ثبتی از ابداعات و نوآوری‌ها در زمینه ارتباطات و نیز پیوستن ایران به برخی کنفوانسیون‌ها و معاهدات بین المللی زیرمجموعه وایپو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست نیز مقرر شود تمام موارد مطروحه و حوزه‌های مشترک که موجب ارتقای کیفیت و امنیت خدمات به مردم می‌شود در قالب تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و به امضای طرفین برسد.