تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3775306
شناسه : 3775306
تاریخ :
نگاه نزدیک رسانه‌های فناوری به آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس اپل اقتصاد ایران: اپل سرانجام از سری آیفون ۱۶ رونمایی کرد، اما در نگاه اولیه به مدل استاندارد و پلاس، چه تفاوت‌هایی با نسل قبل وجود دارد؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل در رویداد شب گذشته، از خانواده‌ی آیفون ۱۶ رونمایی کرد. در این میان مهم‌ترین تغییر در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، عمودی‌شدن چینش دوربین‌های پشتی بود. به‌لطف همین تغییر، مدل‌های عادی و پلاس مثل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، توانایی ضبط ویدیوی سه‌بعدی دارند.

از دیگر ویژگی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس می‌توان به پردازنده‌ی A18 اشاره کرد که مصرف انرژی آن‌ها ۳۵ درصد نسبت‌ به نسل قبل کاهش یافته است. این گوشی‌ها مثل مدل‌های پرو توانایی اجرای بازی‌های گرافیکی روز را نیز دارند.

تغییر مهم دیگر در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، استفاده از دکمه‌ی لمسی خازنی جدید برای کنترل عملکردهای دوربین بدون‌ نیاز به تعامل با رابط‌ کاربری لمسی طراحی شده است؛ مانند مدل‌های پرو. این گوشی‌ها همچنین از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل که با نام Apple Intelligence شناخته می‌شوند، پشتیبانی می‌کنند.

مقالات مرتبط:
  • آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس رونمایی شدند؛ سنت‌گرایی اپل با احیای روح آیفون X
  • آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس رونمایی شدند؛ بازگشت دوقلوها با نمایشگر بزرگ‌تر و دکمه جدید

اپل قیمت آیفون ۱۶ را در کانفیگ ۱۲۸ گیگابایتی ۷۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۶ پلاس را ۸۹۹ دلار تعیین کرد که نسبت‌ به مدل‌های سال گذشته ثابت باقی مانده است. در ادامه مروری بر ویدیوهای نگاه نزدیک به این مدل‌های گوشی آیفون خواهیم داشت.

نگاه نزدیک CNET به آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس

نگاه نزدیک کانال Booredatwork به آیفون ۱۶

ویدیو نگاه نزدیک به آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو از کانال The Tech Chap

ویدیو نگاه نزدیک وال‌استریت ژورنال به آیفون ۱۶

نگاه اولیه‌ی کانال Nikias Molina به آیفون ۱۶