تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3775291
شناسه : 3775291
تاریخ :
اخراج نماینده اسرائیل خواسته حزب اسلامگرای مغرب اقتصاد ایران: حزب اسلامگرای عدالت و توسعه مغرب خواستار پایان دادن به تمام توافقنامه‌های منعقده با رژیم صهیونیستی و اخراج نماینده تل آویو از رباط شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، حزب اسلامگرای «عدالت و توسعه » مغرب با انتشار بیانیه‌ای خواستار قطع روابط و پایان دادن به تمام توافقنامه‌های منعقده با رژیم صهیونیستی شد و اعلام کرد: دفتر ارتباطات این رژیم در مغرب باید هرچه سریع‌تر تعطیل و نماینده تل آویو از رباط اخراج شود.

این حزب با محکوم کردن نسل کشی فلسطینیان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این جنایات با حمایت علنی کشورهای غربی از جمله آمریکا صورت می‌گیرد.

به نوشته روزنامه الشروق تونس، حزب عدالت و توسعه مغرب در بیانیه خود از تمام کشورهای عربی اسلامی خواست تمام توافقنامه‌های منعقده با رژیم اسرائیل لغو به روابط خود با این رژیم پایان دهند.

مغرب در دسامبر2020 با میانجیگری آمریکا توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضاء کرد که با مخالفت گسترده مردم و احزاب سیاسی این کشور روبرو شد اما نظام حاکم بر رباط به این اعتراض‌ها توجهی نکرد و در مسیر گسترش روابط با تل آویو گام برداشت و توافقنامه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی، فناوری، گردشگری، ورزشی، حمل و نقل و.... با رژیم صهیونیستی امضاء کرد.

در جریان حملات نظامیان صهیونیستی به نوار غزه افزون بر 41 هزار فلسطینی شهید و 94 هزار و 761 نفر دیگر مجروح شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند. این درحالی است که ساکنان نوار غزه به دلیل تداوم محاصره این باریکه توسط رژیم اسرائیل با کمبود شدید آب آشامیدنی سالم ، مواد غذایی و دارو مواجه هستند.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن تظاهرات پر تکرار مردم جهان برای توقف حملات این رژیم به غزه و رای دادگاه لاهه در این خصوص به حملات خود به این باریکه همچنان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/