تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3775284
شناسه : 3775284
تاریخ :
آیفون ۱۶ صرفاً در آمریکا بدون درگاه سیم‌کارت عرضه می‌شود اقتصاد ایران: اپل سری گوشی‌های آیفون ۱۶ را مانند نسل پیشین، بدون درگاه سیم‌کارت در بازار آمریکا عرضه می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی اپل، تمام مدل‌های آیفون ۱۶ مانند نسل‌های پیشین، بدون درگاه سیم‌کارت در بازار در آمریکا عرضه می‌شوند. درگاه سیم‌کارت همچنان در آیفون‌هایی که روانه‌ی سایر بازارها می‌شوند، وجود دارد. آیفون ۱۶ در عمده‌ی بازار‌ها در کنار بهره‌مندی از درگاه سیم‌کارت، از eSIM نیز پشتیبانی می‌کند.

اپل برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ درگاه سیم‌کارت را از تمام مدل‌های آیفون ۱۴ در آمریکا حذف و کاربران را مجبور به استفاده از eSIM کرد. eSIM به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از سیم‌کارت فیزیکی نانو، گوشی‌های هوشمند را به شبکه‌های مخابراتی متصل کنند.

eSIMها را می‌توان گزینه‌ی امن‌تری نسبت‌ به سیم‌کارت فیزیکی دانست؛ زیرا در صورت دزدیده‌شدن یا گم‌شدن گوشی، نمی‌توان آن را از دستگاه خارج کرد. اپل در حال حاضر امکان مدیریت حداکثر ۸ پروفایل eSIM را در تنظیمات گوشی آیفون ارائه می‌دهد. این امر امکان تهیه، حمل و تعویض سیم‌کارت‌های فیزیکی گوناگون را هنگام سفر از بین می‌برد.

مقاله‌های مرتبط
  • آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس صرف‌نظر از نمایشگر و باتری، هیچ تفاوتی با هم ندارند
  • نگاه نزدیک رسانه‌های فناوری به آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس

سری آیفون ۱۳ و مدل‌های جدیدتر از دو eSIM فعال همزمان پشتیبانی می‌کنند. با گسترش دسترسی به eSIMها، درگاه سیم‌کارت ممکن است به‌زودی از آیفون‌هایی که در خارج از بازار آمریکا عرضه می‌شوند نیز حذف شود.

اپل سری آیفون ۱۶ را بدون تغییر قیمت نسبت‌ به نسل پیشین، عرضه خواهد کرد. قیمت آیفون ۱۶ در کانفیگ پایه، ۷۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۶ پلاس در کانفیگ پایه، ۸۹۹ دلار است. قیمت آیفون ۱۶ پرو و قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس نیز در کانفیگ پایه به‌ترتیب به ۹۹۹ و ۱٬۱۹۹ دلار می‌رسد.