تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3775273
شناسه : 3775273
تاریخ :
صنعا:جامعه جهانی مقابل عربده‌کشی صهیونیست‌ها بایستد اقتصاد ایران: وزارت خارجه دولت صنعا، جنبش انصارالله و مجلس شورای یمن با محکوم کردن جنایت وحشیانه دیروز صهیونیست‌ها علیه سوریه اعلام کردند که سکوت جامعه جهانی، رژیم اشغالگر را گستاخ‌تر کرده و باید اقدامی جدی برای توقف این عربده‌کشی صهیونیست‌ها انجام شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه واکنش‌ها به جنایت وحشیانه دیروز رژیم صهیونیستی علیه سوریه که با شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر همراه بود، وزارت امور خارجه دولت صنعا با صدور بیانیه‌ای، این جنایت شنیع را محکوم و اعلام کرد: تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه سوریه، نقض آشکار حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور بوده و نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر به دنبال کشاندن منطقه به یک جنگ گسترده است.

این وزارتخانه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تهدیدی بزرگ برای امنیت و ثبات در منطقه و نیز کل جهان است، از جامعه بین‌المللی و در راس آن شورای امنیت خواست تا نقش خود را در محکومیت این تجاوز آشکار بر عهده بگیرد و اقدامی جدی برای مقابله با عربده کشی صهیونیست‌ها در منطقه انجام دهد.

وزارت خارجه یمن بر همبستگی کامل این کشور با ملت و دولت سوریه تاکید و تصریح کرد که کشور برادر سوریه و ملت آن حق کامل برای دفاع از خود و پاسخ به هرگونه تجاوزات خارجی دارند.

از طرف دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز با صدور بیانیه‌ای به همین منظور، تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به منطقه مصیاف سوریه را محکوم و تاکید کرد که این تجاوز، نقض فاحش حاکمیت سوریه و قوانین بین‌المللی است.

انصارالله در بیانیه خود تاکید کرد که مواضع سست بسیاری از رژیم‌های عربی و اسلامی در قبال جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین، این رژیم را برای گسترش تجاوزات و عربده کشی خود گستاخ‌تر کرده است.

انصارالله یمن ضمن اعلام همبستگی کامل خود با دولت و ملت برادر سوریه و عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان تصریح کرد: سوریه حق کامل در پاسخ به این جنایت دشمن صهیونیستی و هر تجاوز دیگری که اراضی این کشور را هدف قرار دهد، دارد. ما از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم تا از دایره سکوت خارج شده و اقدامی جدی برای مقابله جمعی با تروریسم اسرائیلی -آمریکایی انجام دهند.

مجلس شورای یمن نیز به نوبه خود با صدور بیانیه‌ای این جنایت شنیع رژیم اشغالگر علیه سوریه را محکوم و اعلام کرد که این تجاوزات صهیونیست‌ها علیه سوریه، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت این کشور بوده و یک جنایت جنگی آشکار است که به سایر جنایات این رژیم علیه ملت‌های منطقه و به ویژه ملت فلسطین در نوار غزه اضافه می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است که رژیم غاصب صهیونیستی از خلال ادامه این جنایات و تشدید تجاوزات خود، به دنبال کشاندن منطقه به جنگ گسترده است که امنیت و صلح را در کل منطقه تهدید می‌کند.

مجلس شورای یمن تاکید کرد: اصرار رژیم جنایتکار صهیونیستی به ارتکاب جنایاتی که ناقض همه قوانین و هنجارهای بین‌المللی است، بدون حمایت مستقیم دولت آمریکا، انگلیس، کشورهای غربی و همچنین سستی و حقارت رژیم‌های دست نشانده رخ نمی‌داد.

این نهاد یمنی در ادامه از شورای امنیت سازمان ملل متحد، سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری وابسته به آنها خواست تا به سکوت شرم آور خود در برابر عربده کشی صهیونیست‌ها علیه ملت‌های منطقه پایان دهند و نقش خود را برای توقف این جنایات بر عهده گرفته و تجاوز به سوریه را محکوم کنند.

در نتیجه تجاوز وحشیانه‌ای که در نیمه شب یکشنبه- دوشنبه ارتش رژیم اشغالگر به شهر مصیاف در حومه غربی حماه سوریه انجام داد، طبق آماری که وزارت بهداشت سوریه اعلام کرده است 18 غیرنظامی به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/