تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775264
شناسه : 3775264
تاریخ :
صدور بیش از ۱۱۸۰ سند مالکیت روستایی و شهری در خراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد هزار و ۱۸۳ جلد سند شهری و روستایی در سطح استان صادر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تنها صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت از ابتدای امسال تعداد هزار و ۱۸۳ جلد سند در سطح استان صادر شده که از این تعداد ۸۴۹ جلد سند روستایی و ۳۳۴ جلد سند شهری است.

وی گفت: هدف اصلی این نهاد، رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی روستایی بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از دیگر مزایای صدور سند می‌توان به کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده به عنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی و کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضائی اشاره کرد.

تنها بیان کرد: بر صدور سند مالکیت واحدهای روستایی و شهری تاکید جدی داریم چرا که توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: در راستای برنامه‌های سوم و چهارم توسعه و ماده الحاقی به قانون ساماندهی با همکاری ثبت اسناد و املاک در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از ابتدای تشکیل استان تاکنون نیز تعداد ۸۵ هزار و ۵۳۷ جلد سند صادر شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۷۴ هزار و ۲۱۵ جلد سند روستایی و ۱۱ هزار و ۳۱۲ جلد سند شهری بوده است.

تنها خاطرنشان کرد: مالکیت به معنای رسمیت بخشیدن به املاک روستایی و شهری است.