تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775257
شناسه : 3775257
تاریخ :
صدور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سند الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی اقتصاد ایران: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با آیت‌الله‌ جعفر سبحانی گفت: تا به امروز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سند الکترونیکی صادر شده و این سازمان تسهیل و تسریع امور ثبتی مردم را دنبال می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید ضمن ارائه گزارشی از روند مأموریت‌ها و اقدامات ثبتی در راستای سیاست‌های تحول و تعالی قوه قضائیه، با تاکید بر اهمیت اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، اظهار کرد: این قانون که پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب و بر اساس قوانین حقوقی و با برگزاری جلسات بسیار در مراجع قانونگذاری به تصویب رسید، یکی از اقدامات مهم در حوزه تأمین حقوق مردم و پیشگیری از وقوع جرم است.

رئیس سازمان ثبت با بیان لزوم تغییر در فرآیندها و خدمات متناسب با تحولات روز، به صدور اسناد الکترونیکی و حرکت به سمت ثبت هوشمند اشاره کرد و افزود: تمامی اسناد به صورت الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود و تا به امروز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سند الکترونیکی صادر شده و این سازمان تسهیل و تسریع امور ثبتی مردم را با جدیت دنبال خواهد کرد.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به گزارش مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان قم درباره اراضی مسجد جمکران و اطراف آن نیز گفت: حدود ۶۰ پرونده مربوط به این مسجد مقدس مطرح است که همگی قولنامه‌ای هستند و مقرر شده با پیگیری‌های ویژه هرچه زودتر مالکیت آن‌ها تثبیت و اسناد تک برگی این اراضی صادر شود.

آیت‌الله‌العظمی سبحانی نیز در این دیدار با اشاره به قدمت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و تغییرات و شرایط امروز جامعه و لزوم عمل مردم به قوانین و شرایط جدید در این حوزه، اظهار کرد: فقه ما نیز به شرایط و تحولات توجه ویژه‌ای دارد، البته فقه اسلامی ثابت است، ولی لباس آن متغیر است. اسلام می‌گوید طلب علم کنید، ولی لباس علم تابع زمان است.

این مرجع عظام تقلید با تشکر از زحمات و اقدامات سازمان ثبت و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، این تلاش‌ها را در راستای حل مشکلات جامعه و مردم مؤثر و یاری‌رسان دانست.