تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3775242
شناسه : 3775242
تاریخ :
بیش از ۴۰ درصد تالاب‌های کشور تبدیل به منشأ گردو غبار شده است اقتصاد ایران: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل عدم پرداخت حق‌آبه بیش از ۴۰ درصد وسعت تالاب‌های کشور تبدیل به منشأ گردو غبار شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شینا انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بیان کرد: حل مسائل و مشکلات کشور به ویژه محیط زیست بدون جلب آرا عمومی و مشارکت اجتماعی امکان پذیر نخواهد بود و ما برای به‌کارگیری این ظرفیت همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی گفت: فرونشست زمین به عنوان یک ابر چالش محیط زیستی کشور بیش از ۹۰۰ شهر و چند هزار روستا را درگیر کرده است و این معادل ۱۱ درصد از وسعت سرزمینی کشور را شامل می‌شود.

انصاری تصریح کرد: همچنین تالاب‌های کشور که به لحاظ تنوع تالابی جز کشورهای متنوع جهان است به دلیل عدم پرداخت حق‌آبه و خشک شدن بیش از ۴۰ درصد وسعت تالاب‌های کشور تبدیل به منشأ گردو غبار شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: دوره بذل و بخشش از طبیعت کشور به اتمام رسیده است و باید نگاهمان را به طبیعت و محیط زیست تغییر دهیم.