تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775219
شناسه : 3775219
تاریخ :
لزوم توجه به تقویت هویت فرهنگی در دولت چهاردهم اقتصاد ایران: قزوین- معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین گفت: توجه به تقویت هویت فرهنگی برآمده از تاریخ و زیست‌بوم قزوین و با استفاده از ظرفیت سازمانی و مردمی اولویت مهم دولت چهاردهم باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمیدرضا ملازینل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در خصوص حوزه فرهنگ‌وهنر در قزوین، باید اقداماتی از قبیل توسعه زیرساخت‌های فرهنگی درشان مردم انجام شود.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های مناسبی که درشان مردم و مرکز استان باشد نداریم که این موضوع طالب مدیریت درست امکانات موجود است.

وی ادامه داد: علاوه بر استفاده درست از ظرفیت‌های موجود ما باید در راستای احداث زیرساخت‌های جدید پیشگام باشیم و زیرساخت‌های فرهنگی چندمنظوره اعم از زیرساخت‌های نمایشی، موسیقی، فیلم و سینما را در اولویت قرار دهیم.

این مسئول ابراز کرد: دومین اقدام، خلق مزیت‌های نسبی در زمینه فرهنگ‌وهنر است تا بتوانیم در سطح ملی و کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم که انجام این کار آورده‌های مختلفی را دارد.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت محیطی استان می‌تواند محل ضبط فیلم‌های سینمایی کشور باشد افزود: این مزیت‌های نسبی در هنرهای قدمت دار از جمله نگارگری و خوشنویسی و هنرهای امروزی و مدرن مانند فیلم‌سازی و بازی‌سازی می‌تواند ایجاد شود و توسعه پیدا کند چنانچه استان قزوین با پیشینه و ابنیه تاریخی فاخر یا بافت طبیعی در حوزه سینما می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد که اگر این اتفاق بیافتد قزوین به یک مرکز هنری تبدیل می‌شود و همین موضوع باعث جذب گردشگر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه قزوین می‌تواند به شهرک سینمایی تبدیل شود تأکید کرد: نگاه درست به ظرفیت‌های موجود و توسعه زیرساخت‌ها می‌توانند قزوین را به مرکز گردشگری تبدیل کند.

وی عنوان کرد: اقدام بعدی توجه به مقولهٔ تربیتی و هنری است که باید به توسعه زیرساخت‌ها و خلق مزیت‌ها مرتبط شود تا بتواند اثرگذار باشد به این معنا که در حوزه هنر و فرهنگ باید مسئله تربیت هنرمندان نیز شکل بگیرد تا به خلق فرآیند جریان پویا منجر شود و افرادی در این چرخه تربیت شوند که عرصه هنر و فرهنگ به سطح متعالی برسانند.

این مسئول تصریح کرد: توجه به تقویت هویت فرهنگی برآمده از تاریخ و زیست‌بوم با استفاده از ظرفیت سازمانی و مردمی اولویت مهم دولت چهاردهم است.

وی مطرح کرد: مجموعه‌های مردم‌نهاد در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و هنر بسیار اثرگذار بودند و بدون بودجه توانستند مسبب خلق رویدادهای عمیق فرهنگی باشند که می‌توان با تقویت این نهادها کارهای بزرگ و اثرگذاری انجام داد.

ملازینل تأکید کرد: پیش‌نیاز حکمرانی مطلوب در حوزه فرهنگ و هنر استان اجماع مؤثرین این عرصه است، حوزه حکمرانی مناسب فرهنگی و هنری استان نیازمند اجماع است که دولت به‌عنوان بازیگر مهم تعیین‌کننده آن است.

این مسئول در پایان گفت: اگر این اجماع صورت نگیرد ما مشاهده پراکندگی توانایی‌ها می‌شویم که این امر بازدارنده اتفاقات بزرگ فرهنگی و هنری است.