تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3775178
شناسه : 3775178
تاریخ :
نگاه نزدیک رسانه‌های فناوری به آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس اقتصاد ایران: قابلیت‌های جدید آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل در رویداد Glowtime از سری آیفون ۱۶ رونمایی کرد و اکنون نوبت رسانه‌های فناوری است تا با نگاه اولیه به محصولات جدید اپل، اطلاعات بیشتری را به کاربران ارائه دهند.

رسانه‌ی معتبر The Verge در نگاه نزدیک به آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به تغییرات قابل توجه و کلیدی این گوشی اشاره می‌کند. نمایشگر بزرگ‌تر با حاشیه‌های باریک‌تر در کنار دکمه‌ی «کمرا کنترل» از مهم‌ترین تغییرات گوشی یادشده نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس است.

آیفون ۱۶ پرو مکس در نمای پشتی
آیفون ۱۶ پرو مکس از نمای بغل

دکمه‌ی کمرا کنترل در فریم کناری گوشی به‌چشم می‌خورد. این دکمه با استفاده از Taptic Engine اپل، بازخورد لمسی مناسبی را ایجاد می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از کمرا کنترل، تأخیر شاتر را به‌حداقل برسانند.

دکمه‌ی کمرا کنترل نسبت به فشار بسیار حساس است. این دکمه بسته به فشار‌های مختلف، عملکرد‌ متفاوتی را از خود به‌نمایش می‌گذارد. کاربران می‌توانند با فشار دادن کمرا کنترل، فعالیت‌هایی مانند انتخاب لنز، تنظیم نوردهی و بزرگنمایی را سریع‌تر از همیشه انجام دهند.

آیفون ۱۶ پرو مکس در نمای زیرین
آیفون ۱۶ پرو مکس در نمای جلویی

ابعاد آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس نسبت به نسل پیشین بزرگ‌تر شده است. آیفون ۱۶ پرو به نمایشگر ۶٫۳ اینچی و آیفون ۱۶ پرو مکس از نمایشگر ۶٫۹ اینچی بهره می‌برد و حاشیه‌های نمایشگر در هر دو گوشی اپل نسبت به نسل قبل باریک‌تر شده است.

از مهم‌ترین تغییرات دوربین آیفون ۱۶ پرو می‌توان به اضافه شدن دوربین تله‌فوتو با بزرگنمایی ۵ برابری اشاره کرد. در گذشته بزرگنمایی ۵ برابری اپتیکال تنها برای گوشی‌های با پسوند «پرو مکس» در دسترس بود.

برایان تانگ، یوتیوبر معروف، با انتشار ویدئویی در کانال خود به بررسی اولیه‌ی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس پرداخته است. اضافه‌شدن دکمه‌ی کمرا کنترل به پرچمداران جدید اپل مورد توجه تانگ قرار گرفت و وی در ادامه عملکرد کمرا کنترل را ارزیابی کرد.

کانال یوتیوب Booredatwork.com ویدئوی نگاه اولیه به آیفون ۱۶ پرو را منتشر کرده است. رنگ جذاب طلایی پرچمدار آیفون و عملکرد‌های مختلف کمرا کنترل مورد توجه این رسانه قرار گرفت.

رسانه‌ی آلمانی COMPUTER BILD با انتشار ویدئویی عملکرد و کیفیت ساخت آیفون ۱۶ پرو مکس را بررسی کرد. این رسانه نیز مانند سایرین، کارایی دکمه‌ی کمرا کنترل را ارزیابی کرد.

مقالات مرتبط
  • آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس رونمایی شدند؛ بازگشت دوقلوها با نمایشگر بزرگ‌تر و دکمه جدید
  • کمرا کنترل؛ دکمه جدید آیفون ۱۶ برای ارتقای تجربه عکاسی و فیلمبرداری

رسانه‌ی Matt Talks Tech به مقایسه‌ی موشکافانه‌ی مشخصات آیفون 16 پرو مکس و آیفون ۱۵ پرو مکس، می‌پردازد. آیفون ۱۶ پرو مکس بهبود‌های کوچک و بزرگی را نسبت به نسل قبل تجربه می‌کند.

رسانه‌ی Smart Compare به‌طور خلاصه مشخصات آیفون 16 پرو مکس و آیفون 15 پرو مکس را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

شما در مورد جدیدترین پرچمداران اپل چه نظری دارید؟ به‌نظر شما تغییرات کوچک و بزرگ سری آیفون ۱۶ می‌تواند کاربران را به خرید گوشی جدید متقاعد کند یا نه؟