تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3775164
شناسه : 3775164
تاریخ :
به کارگیری کارگران افغانستانی در شهرداری تهران اقتصاد ایران: رئیس شورای شهر با اعلام اینکه از سوی شهرداری هنوز نامه‌ای به ما در مورد فرصت دادن برای جایگزینی کارگران ایرانی به جای کارگران اتباع نرسیده است، گفت: فعالیت کارگران اتباع باید قانونی باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم در زمینه اسناد مشکلاتی داشتند که از دفترداران دعوت کردیم تا گزارشی از اقدامات ارائه دهند، اظهار کرد: چند گزارش حسابرسی و پرونده باغات هم در جلسه امروز قرائت خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر مهر فرا برسد و باران هم ببارد و اتفاقی هم بیفتد ترافیک تهران غیرقابل تحمل خواهد شد، تصریح کرد: تلاش‌های هماهنگی باید شکل بگیرد تا اتفاقی بیفتد. حمل و نقل عمومی یک مسئله بغرنج است و در جلسه آینده دعوت خواهیم کرد که شهرداری گزارشی ارائه دهد، اما به هر شکل با گشایش مدارس ترافیک افزایش خواهد یافت و باید تلاش شود که اندکی از آن کاسته شود.

وی ادامه داد: آلودگی هوا هنوز شروع نشده و از چند روز آینده با شروع فصل سرما آلودگی هوا و مشکلات تنفسی را شاهد خواهیم بود. راه حل آن استفاده از وسایل نقلیه پاک و وسایل حمل و نقل عمومی است. یک اتوبوس برقی دو برابر اتوبوس دیزلی قیمت دارد، اما می‌تواند برای جان انسان‌ها مفید باشد.

چمران با بیان اینکه مسائل داخلی و حقوقی در بهشت زهرا (س) وجود داشت که حل شد، خاطرنشان کرد: این اتفاق دلچسب نبود. موضوع از این قرار بود که برای سفر رفتن به کارمندان کمک می‌شد که آن‌ها گفته بودند باید نقدی پرداخته شود و اختلافی سر این موضوع ایجاد شده بود که حل و فصل شد.

وی با اعلام اینکه بیش از آنچه در مجلس تصویب شده در بخش مسکن اقدام کردیم و از سال ۸۳ در بافت فرسوده عوارض دریافت نمی‌شود، گفت: امروز هم بیشترین پروانه در بافت فرسوده صادر می‌شود، اما این کافی نیست و کمتر معطل کردن مردم در صدور پروانه اهمیت دارد که ما تلاش کردیم، اما هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم.

چمران با بیان اینکه خانم نجفی گفت که اصراری ندارد که شهردار به شورا بیاید، تصریح کرد: مراحل سوال طی نشده بود و باید انجام می‌شد. ما مسئله‌ای نداریم که از شهردار دعوت کنیم که پاسخ دهند. سوال ایشان منتفی نشده و پاسخ کتبی خواهند داد و اگر شرایط و وقت اجازه داد دعوت خواهیم کرد که موضوع مورد بحث و بررسی قرار داده شود. روال قانونی این است که تذکر داده شود تا پاسخ بدهند و اگر پاسخ داده نشد، سوال مطرح خواهد شد. فرد سوال کننده اصراری بر حضور شهردار نداشت. اما اینکه گفته‌اند اگر به سوال جواب داده نشود تا استیضاح پیش خواهند رفت دست خودشان است و صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

وی افزود: ما دو پروژه یادگار امام و شهید شوشتری را بازدید کرده و تاکید کردیم که خبرنگاران هم از این پروژه‌ها بازدید کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عوارض سالیانه‌ای برای اتباع در نظر گرفته شده که اداره کل اتباع بیگانه باید این رقم را دریافت کند، تصریح کرد: این عوارض باید در تمام شهرها هماهنگ باشد، اما به خوبی اجرا نمی‌شود. باید هماهنگی صورت بگیرد که این روند اصلاح شود.

چمران با اعلام اینکه از سوی شهرداری هنوز نامه‌ای به ما در مورد فرصت دادن برای جایگزینی کارگران ایرانی به جای کارگران اتباع نرسیده و اگر هم ارسال شده شهرداری به وزارت کشور ارسال نکرده است، گفت: حتماً فعالیت کارگران اتباع باید قانونی باشد و اگر یک پیمانکار غیرقانونی فعالیت می‌کند، باید روند را قانونی دنبال کند.