تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775158
شناسه : 3775158
تاریخ :
مرمت خانه تاریخی بستار شهرستان بشرویه آغاز شد اقتصاد ایران: بیرجند- مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: با ابلاغ اعتبارات ملی و استانی سال 1403 مرمت خانه تاریخی بستار شروع شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرنگار مهر، سیدامیر سلیمانی رباطی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: خانه تاریخی بستار در منتهی الیه جبهه جنوب غربی محله قلعه بشرویه قرار گرفته است و بنایی دوصفه ساخته شده با مصالح خشت خام و ملات گل است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه، در خصوص تاریخ ساخت بنا گفت: هرچند ویژگی‌های نیارشی این خانه تاریخی، الگوبرداری از ویژگی‌های معماری صفوی را نشان می‌دهد اما ساخت بنا با اولویت الگوهای معماری بومی در دوره قاجار ساخته شده است.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های مهم این خانه تاریخی قرارگیری بخشی از برج و باروی دوره قاجاری شهر بشرویه در بدنه جنوبی بنا است با این توصیف که معماران در زمان ساخت بنا از دیوار بارو و مهمتر یکی از برج‌های شهربند بشرویه استفاده کرده‌اند و به نوعی به خانه الحاق کرده‌اند.

سلیمانی رباطی در خصوص اعتبار اختصاص یافته افزود: مبلغ ۴ میلیارد ریال اعتبار نقدی و اوراق خزانه در فرآیند مرمت خانه تاریخی بستار هزینه می‌شود.