تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3775148
شناسه : 3775148
تاریخ :
کشف یک‌هزار و ۹۵۶ قلم شی تاریخی متعلق به دوره‌های مختلف اقتصاد ایران: فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از کشف یک‌هزار و ۹۵۶ شیء متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی از چمدان همراه قاچاقچیان در تهران خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مهری، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور گفت: به دنبال انجام اقدامات اطلاعاتی مبنی بر خرید و فروش اشیای تاریخی توسط ۲ نفر از قاچاقچیان بین‌المللی در شهر تهران و پس از احراز صحت خبر، موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با تشکیل تیم زبده و با هماهنگی مقام قضائی و همکاری پلیس فرودگاه به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) مراجعه و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از چمدان‌ها و وسایل همراه قاچاقچیان، تعداد یک‌هزار و ۹۵۶ عدد مهره‌های سنگی قیمتی و نیمه‌قیمتی از جنس عقیق، خمیر شیشه‌ای و.... کشف و ضبط کردند.

کشف یک‌هزار و ۹۵۶ قلم شیء تاریخی متعلق به دوره‌های مختلف از قاچاقچیان بین‌المللی در تهران

سردار مهری تصریح کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آنها مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی تخمین زده شد، در همین رابطه شش نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی استان معرفی شدند.