تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3775136
شناسه : 3775136
تاریخ :
۶ دلیل برای خطر رابطه مجدد با شریک زندگی سابق اقتصاد ایران: دوره پس از جدایی می‌تواند سخت باشد، به خصوص اگر رابطه پایان بدی داشته باشد. با گذشت زمان بهبود خواهید یافت، اما ممکن است همچنان برای شریک زندگی سابق خود دلتنگ شوید و تصمیم خود برای جدایی را زیر سوال ببرید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روزیاتو: دوره پس از جدایی می‌تواند سخت باشد، به خصوص اگر رابطه پایان بدی داشته باشد. با گذشت زمان بهبود خواهید یافت، اما ممکن است همچنان برای شریک زندگی سابق خود دلتنگ شوید و تصمیم خود برای جدایی را زیر سوال ببرید.

بسیاری از زوج‌ها آشتی می‌کنند، اما اغلب در الگوهای قدیمی قرار می‌گیرند و اشتباهات خود را تکرار می‌کنند و این باعث درد دوچندان می‌شود. روانشناسان دلایلی ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد چرا رابطه مجدد با شریک زندگی سابق می‌تواند ایده وحشتناکی باشد.

۱. مردم واقعا تغییر نمی‌کنند

افراد به ندرت دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌شوند. ماهیت اصلی، ارزش‌ها و اصول ما در طول زندگی عموماً ثابت می‌ماند. اگرچه ممکن است بعضی دیدگاه‌های ما در مورد زندگی تغییر کند، اما تغییر در رفتارهایی که به انجام مکرر آنها عادت کرده‌ایم چالش برانگیز است.

ما بر اساس عادات خود شکل می‌گیریم و با گذشت زمان، این الگوها استحکام بیشتری پیدا می‌کنند. اگرچه ترک این عادت‌ها ممکن است، اما چیزی نیست که به سرعت اتفاق بیفتد.

۲. این کار می‌تواند چرخه ناسالم هم‌وابستگی را زنده نگه‌ دارد

هم‌وابستگی در روابط از اعتماد به نفس پایین و ترس از رها شدن ناشی می‌شود. مهم است که بدانیم افرادی که به هم وابسته هستند معمولاً اوقات دشوار بیشتری را هنگام جدایی تجربه می‌کنند.

حتی اگر در حال حاضر خود را وابسته به شریک زندگی‌تان نمی‌بینید، تسلیم شدن در برابر اشتیاق رابطه دوباره می‌تواند شما را وارد یک چرخه مخرب هم‌وابستگی کند.

هرگز عاقلانه نیست که با شرک زندگی سابق که شما را رها کرده وارد رابطه شوید، زیرا انجام این کار تنها می‌تواند الگوهای ناسالم و هم‌وابستگی را تقویت کند.

۶ دلیل برای خطر رابطه مجدد با شریک زندگی سابق

۳. فقط بارتان را سنگین‌تر می‌کنید

هر دوی شما هنوز بار عاطفی زیادی را از رابطه گذشته خود حمل می‌کنید. همه ما بار عاطفی را حمل می‌کنیم، اما با گذشت زمان، با محو شدن خاطرات قدیمی و جایگزینی با تجربیات جدید، همه‌چیز سبک‌تر می‌شود. با این حال، هنگامی که تصمیم می‌گیرید دوباره به شریک زندگی سابق خود بپیوندید، به نظر می‌رسد که این بار سنگین‌تر می‌شود.

ناگهان، تمام خاطرات منفی، مشاجرات، چیزهایی در طرف مقابل که شما را آزار می‌دهند و کارهای آزاردهنده‌ای که انجام داده‌اید دوباره ظاهر می‌شوند. این‌ها همه به یکباره مانند سیل بر‌نمی‌گردند، بلکه در امواجی طاقت فرسا شاهدشان خواهید بود. بحث‌ها دوباره شعله‌ور می‌شوند و خیلی زود، خودتان را در هم شکسته می‌یابید.

۴. ممکن است در ارتباط برقرار کردن مشکل پیدا کنید

هر رابطه‌ای می‌تواند پر از اختلاف نظر باشد، اما مشاجره مخرب می‌تواند به یک رابطه صدمه بزند. ارتباط برقرار کردن مداوم با یکدیگر نه تنها در مورد مسائل روزمره، بلکه مسائل عمیق‌تر برای یک پیوند سالم حیاتی است.

اگر نه شما و نه شریک زندگی سابقتان مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود نداده‌اید، احتمالاً مشکلاتی مشابه گذشته را در رابطه جدید خود خواهید دید.

۵. به دلایل اشتباه دوباره به سراغ هم می‌روید

شما شریک زندگی سابقتان را به این دلیل دوباره انتخاب نمی‌کنید که شروعی تازه با او را متصور می‌شوید و معتقدید که او برایتان مناسب است. در عوض، احتمالاً او را انتخاب می‌کنید زیرا نمی‌خواهید زمان، تلاش یا سرمایه‌گذاری احساسی که قبلاً انجام داده‌اید هدر برود.

سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌های گذشته را کنار بگذارید. در عوض روی سازگاری، اهداف مشترک زندگی، ارزش‌ها و مهارت‌های ارتباطی خود تمرکز کنید. آیا این‌ها در شما و طرف مقابلتان همسو هستند؟ صرف داشتن پیشینه با کسی نمی‌تواند به طور خودکار همسویی لازم برای یک رابطه سالم را ایجاد کند.

۶. باید رو به جلو حرکت کنید، نه عقب

بازگشت به شریک زندگی سابق می‌تواند زخم‌های قدیمی را دوباره باز کرده و آسیب‌های گذشته را تحریک کند. حتی اگر سعی کنید آن را نادیده بگیرید، آسیب ناشی از تجربیات قبلی باقی می‌ماند. در این شرایط حقیقتاً چیزی به نام «شروع تازه» وجود ندارد. بار عاطفی می‌تواند به‌طور مداوم مانع ایجاد یک رابطه آرام و بدون استرس شود.

مسائل قدیمی مدام شما را به گذشته می‌کشانند. اگر به جلو حرکت نمی‌کنید، بدانید که در حال حرکت به عقب هستید. به جای گرفتار شدن در این کشمکش غیرضروری، روی پیشرفت زندگی خود تمرکز کنید.