تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3775116
شناسه : 3775116
تاریخ :
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ |برنت ۷۱ دلار و ۹۰ سنت شد اقتصاد ایران: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۸ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اختلال در عرضه به دنبال طوفان گرمسیری فرانسین و همچنین احتمال کاهش بیشتر تولید و ضعف تقاضا در چین هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 6 سنت معادل 0.08 درصد افزایش به 71 دلار و 90 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 5 سنت معادل 0.07 درصد کاهش 68 دلار و 66 سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود یک درصد در روز دوشنبه افزایش قیمت داشتند.
گارد ساحلی آمریکا به دنبال آغاز طوفان گرمسیری فرانسین دستور توقف تمام عملیات‌ها در بندر برانسویل و سایر بنادر کوچک تگزاس را در روز دوشنبه داده است.


بندر کرپوس‌کریستی همچنان باز است اما فعالیت‌های آن محدود شده‌اند.
مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام‌ کرد پیش‌بینی می‌شود این طوفان گرمسیری در چند روز آینده شدت بگیرد.
شرکت نفت اکسون موبیل اعلام کرد تولید در سکوی تولیدی هوور را متوقف کرده و شل هم عملیات‌های حفاری در دو سکوی نفتی خود را تعطیل کرده است. شورون هم تعطیلی تولید نفت و گاز در دو سکوی دریایی خود را آغاز کرده استت.

تخمین زده می‌شود حداقل 125 هزار بشکه در روز از ظرفیت تولید نفت آمریکا به خاطر این طوفان مختل شود.
از طرف دیگر، تحلیلگران عقیده دارند متوسط قیمت نفت به خاطر ضعف تقاضای چین و مازاد عرضه جهانی بین 60 تا 70 دلار در هر بشکه باشد.
تغییر مسیر چین به سمت سوخت‌های کمتر کربنی و ضعف اقتصاد این کشور رشد تقاضای نفت در بزرگترین وارد کننده نفت دنیا را کاهش داده است.
رشد سالانه تقاضا در چین از 500 تا 600 هزار بشکه در روز طی 5 سال قبل از آغاز همه‌گیری کرونا به 200 هزار بشکه در روز رسیده است.
حاشیه‌های سود پالایشگاهی در آسیا تا پایین‌ترین سطح فصلی از 2023 کاهش یافته‌اند.
انتهای پیام/6