تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3775087
شناسه : 3775087
تاریخ :
ایران-امارات؛ فرار از زیر انتقادات یا گرفتار شدن در دام تیم مرموز اقتصاد ایران: تیم ملی فوتبال ایران که دیدار نخست خود در انتخابی جام جهانی را با حواشی متعددی به پایان برده بود، در اندیشه ارایه نمایشی قابل قبول برابر امارات است تا از زیر فشار انتقادات خارج شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات از ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه امروز سه شنبه در هفته دوم از مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه هزا بن زائد شهر العین امارات بازی خواهد کرد.

دو تیم در حالی به مصاف همدیگر می‌روند که با کسب پیروزی در نخستین دیدارشان صاحب سه امتیاز هستند اما هر یک از آنها شرایط کاملاً متفاوتی را بابت همین پیروزی تجربه می‌کند.

پیروزی اقتصادی برای انتقاد از دژ قلعه‌نویی

برد یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان سه امتیاز بازی نخست را برای امیر قلعه نویی به همراه داشت اما این چیزی بود که هواداران تیم ملی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان دوست داشته باشند. از این رو شعارهایی علیه سرمربی و بازیکنان تیم داده شد که حاشیه‌هایی را به همراه داشت.

با این حال قلعه نویی با طعنه نسبت به منتقدانش سعی کرد دیگر با آنها بحث نکند تا تمام تمرکز تیم را روی بازی با امارات بگذارد.

امارات غول دو جام ملت‌ها را شکست

در سوی دیگر میدان امارات خواهد بود که توانست در نخستین بازی خود سه بر یک از سد تیم ملی قطر عبور کند و سه امتیاز با ارزش با پیروزی مقابل قهرمان دوبار اخیر جام ملت‌های آسیا کسب کند.

حالا امارات با دست فرمان پائولو بنتو برای تحقق رؤیای بزرگ‌تری به میدان می‌آید تا با حمایت هواداران خود در العین بتواند تیم ملی ایران را متوقف کند.

ایران-امارات؛ فرار از زیر انتقادات یا گرفتار شدن در دام تیم مرموز

سه امتیاز حیاتی برای آرامش تیم ملی ایران

امیر قلعه‌نویی بهتر از هر کارشناس فوتبال کشور می‌داند برای خروج تیمش از بحران‌های خواسته و ناخواسته چیزی جز پیروزی مقابل امارات نمی‌تواند کمک حال او باشد.

بازیکنان تیم ملی ایران که برد اقتصادی را به حساب زمین چمن نامناسب گذاشته بودند حالا باید در چمن مرغوب هزا بن زائد شهر العین بازی چشم نوازی را انجام دهند تا دیگر شعارهای تند هواداران احساساتی تیم‌ملی را دریافت نکنند.

قطعا برد ایران مقابل امارات آرامش بزرگی را به رختکن تیم منتقل خواهد کرد اما روی دیگر سکه قطعا برای کادرفنی و بازیکنان ثابت جند سال اخیر تیم ملی خوش نخواهد بود!

بردن به شرط تغییر

کادرفنی تیم ملی ایران با وجود عدم تحمل انتقادها پس از بازی با قرقیزستان در مصاحبه‌های خود روی عدم آمادگی این تیم و نداشتن تاکتیک مناسب هم نظر بود. از این رو طبیعی است ترکیب این تیم برای بازی امروز تغییرات محسوسی داشته باشد تا آنها دربازی خارج از خانه با شگفتی حریف اماراتی خود روبرو نشوند.

دیدار امروز رابطه مستقیم با تلاش هر دو تیم برای رسیدن به صدر جدول دارد. بدون شک کسب سه امتیاز برای هر یک از تیم‌ها گام مهمی برای نزدیک شدن به صدر جدول و در پی آن تلاش برای کسب سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ در مرحله سوم انتخابی جام جهانی خواهد بود.