تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3775066
شناسه : 3775066
تاریخ :
مردم منتظر پاسخ دولتمردان به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا هستند اقتصاد ایران: محمودآباد - امام جمعه محمودآباد توهین و اقدام وقیحانه سفیر استرالیا را محکوم کرد و گفت: مردم منتظر پاسخ قاطع دولتمردان و اخراج چنین سفیر ناشایستی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام سید احمد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به شنیدن خبر بسیار غمبار و تأسف انگیز در توهین و جسارتی که سفیر استرالیا به ارزش‌ها و مقدسات ما داشتند، اظهار کرد: این توهین در حقیقت اهانت به مردم عزیز با کرامت و بزرگوار ایران اسلامی بود که در رابطه با شأن کثیف خودشان استفاده خواهد شد.

وی افزود: آن‌ها لیاقت این حیوانیت را دارند که نسبت به مردم عزیزمان توهین این چنینی را انجام دادند، این توهین هر انسان منصف و با غیرتی را برمی‌انگیزاند و در حقیقت با موضع گیری دین مدارانه و غیرتمدارانه حتماً واکنشی از خود به نمایش خواهند گذاشت.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: ما قرآن کریم و دستورالعمل جامع جهانی برای زندگی و شریعت را داریم، همه دستورات دال بر زندگی انسانی در آنجا بیان شده و نیازی برای نسخه پیچی از سوی کسانی که عمری در لجن و لجن زار زندگی کردند و با رویه حیوانیت زندگی خودشان را گذراندند، نیست که به ما دستورالعمل این چنینی رو ارائه و صادر کنند.

حجت‌الاسلام جباری ادامه داد: ادعای آن‌ها بر این بوده که ما در بهشت زندگی می‌کنیم و بقیه مردم در جنگل و در وحشی‌گری زندگی می‌کنند در حالی که زندگی حیوانی به معنای حقیقت کلمه شایسته خودشان در تمام عمر خواهد بود.

وی عنوان کرد: از مردم و دولتمردان ما خواستند بعضی از قوانینی که در اروپا و سایر کشورهایی که رویه حیوانی دارند همانند همجنس‌گرایی در کشور ما هم اجرا شود که اولاً قرآن این نگاه و این تصور و این اندیشه و رویه را محکوم می‌کند و در فقه ما هم به صورت صریح گناهان کبیره بزرگ به شمار آمده و کسی حق ندارد چنین موضوعاتی را بیان کند.

مردم منتظر موضع قاطع دولت هستند

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: علاوه بر جهت دینی، از جهت قانون جمهوری اسلامی این مساله تقبیح و محکوم شده است و جا دارد به شایستگی و آنچه که حق بوده در نظام جمهوری اسلامی، مسؤولان با این چنین افکاری و چنین طرز فکری برخورد کنند و مردم ما منتظر موضع قاطع از سوی جمهوری اسلامی و مسئولین فعلی هستند.

حجت‌الاسلام جباری تاکید کرد: اخراج چنین سفیر نامطلوب و ناشایست تقاضا درخواست مردم عزیز ما است و در ثانی ملزم و متعهد به رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی هستند و اگر سفیر و کارداری وارد جمهوری اسلامی شود باید حتماً خط و خطوط‌ها، خط قرمزها و دستورالعمل‌های کشور عزیز ما را به درستی بداند و جرایم و سزایی هم که متوجه گستاخان این چنینی خواهد شد را را باید حتماً گوشزد کنند تا در صورت ارتکاب چنین اعمالی برخورد لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: چطور نسبت به هولوکاست که یک امر واهی و ذهنی است و واقعیتی هم ندارد، در کشورهای اروپایی اگر کسی و حتی دانشمندان سخنی بیان کنند باید سخت‌ترین مجازات رو بچشند و از همه حق و حقوق‌ها محروم می‌شوند و در جمهوری اسلامی هم باید حتماً خط قرمزها این گونه مراعات بشود.

امام جمعه محمودآباد افزود: امیدواریم که درخواست مردم و مطالبه مردم از سوی مسئولان مورد توجه قرار بگیرد و با توجه به فضای مجازی و جنگ نرمی که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید دارند در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی انجام شود.

حجت‌الاسلام جباری یادآور شد: برای الگو پذیری بهتر جوانان امروز باید در زمینه فرهنگی اقدامات بسیار عالی انجام شود و مسؤولان تراز اول برای مسائل فرهنگی دغدغه و برنامه‌ای داشتند و بودجه‌ای کنار می‌گذاشتند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: امیدواریم این دولت بتواند ردیف بودجه‌ای برای کارهای فرهنگی در نظر بگیرد تا مسؤولان فرهنگی ما هم انگیزه و برنامه‌ای برای کار فرهنگی داشته باشند.