تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3775057
شناسه : 3775057
تاریخ :
تکاپوی تل آویوبه فشار برآفریقای جنوبی برای انصراف ازپیگیری شکایت اقتصاد ایران: آکسیوس گزارش داد که تل آویو در پیامی محرمانه به لابی خود در آمریکا خواسته که آفریقای جنوبی را تحت فشار قرار دهند تا این کشور از پیگیری شکایت خود از جنایات صهیونیست‌ها در غزه صرف نظر کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه آمریکایی آکسیوس از ارسال پیام محرمانه ویژه تل آویو به سفارت خود در واشنگتن و سایر کنسولگری‌های خود در سرتاسر آمریکا خبر داد.

وبگاه لبنانی العهد دوشنبه شب به نقل از آکسیوس گزارش داد که تل آویو با ارسال پیام تلگرافی محرمانه به کنسولگری‌های خود در آمریکا خواستار آمادگی این رژیم برای مقابله با اقامه دعوای آفریقای جنوبی ضد این رژیم در ارتکاب به جنایات جنگی در غزه به دیوان لاهه شده است.

این گزارش می‌افزاید: تل آویو در پیام ارسالی خود از سفارت و کنسولگری‌های خود در خاک آمریکا خواسته که فوراً با قانون‌گذاران فدرال، قضات دیوان قضائی و سازمان‌های یهودی همکاری کنند تا آفریقای جنوبی را برای تغییر سیاست‌هایش در قبال «اسرائیل» تحت فشار قرار دهند.

در این نامه محرمانه توضیح داده شده که «اسرائیل» به مقامات قضائی در تهدیدی آشکار هشدار داده ادامه اقدامات کنونی آنها، مانند حمایت از حماس و پیشبرد اقدامات ضد اسرائیلی در دادگاه‌های بین‌المللی، هزینه بالایی برای آنان در پی خواهد داشت.

این گزارش ادامه داد که تل آویو بر اعضای کنگره آمریکا فشار می‌آورد تا آفریقای جنوبی را تحت فشار قرار دهد تا رویه‌های قانونی خود در دیوان بین‌المللی دادگستری در رابطه با جنگ غزه را کنار بگذارد.

به نوشته نشریه آمریکایی، تل آویو به دیپلمات‌های خود گفته با اعمال فشار علیه نمایندگان کنگره آمریکا و ارتباط گیری با لوبی‌های صهیونیست با دیپلمات‌های کشور آفریقای جنوبی در آمریکا ارتباط مستقیم برقرار کنند و به آنان گوشزد کنند که این کشور در صورت عدم تغییر رویه قضائی خود علیه تل آویو هزینه گزافی را پرداخت خواهد کرد.

گفتنی است که دیوان لاهه در ۲۴ می ۲۰۲۴ با اقامه دعوای آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در بازگشایی گذرگاه‌های امدادی در غزه تشکیل جلسه داد و با صدور حکمی این رژیم را ملزم به توقف عملیات نظامی در رفح و گشودن گذرگاه‌های امدادی زمینی به غزه کرد.

در این پرونده، آفریقای جنوبی استدلال کرده است که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه مصداق نسل‌کشی است، زیرا با هدف نابودی بخش قابل‌توجهی از جمعیت فلسطینی ساکن در غزه انجام شده است.