تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3775055
شناسه : 3775055
تاریخ :
محبوبیت بی‌ پایان کارکرده‌ های ژاپنی اقتصاد ایران: کانسومر ریپورتز لیست مطمئن‌ترین برندهای خودرو دست‌دوم سال ۲۰۲۴ را منتشر کرده است و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد ژاپنی‌ها حضور پررنگی در این لیست دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

قابلیت اطمینان به ویژه زمانی که یک خودرو دست‌دوم می‌خرید، اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر کانسومر ریپورتز لیستی از مطمئن‌ترین برندهای خودرو دست‌دوم سال ۲۰۲۴ را منتشر کرده است. این موسسه بر خودروهایی با عمر ۵ تا ۱۰ساله تمرکز داشته و امتیاز هر برند براساس عملکرد خودروهایش محاسبه شده است. این لیست شامل ۲۶ برند است اما ۱۰ برند اول حاضر در آن کاملا جلب نظر می‌کنند و البته چهره‌های آشنایی همچون تویوتا، لکسوس و برخی غافل‌گیری‌ها همچون ب‌ام‌و در آن دیده می‌شوند. کانسومر ریپورتز می‌گوید بسیاری از برندهایی که در این لیست حضور دارند، مطمئن‌ترین خودروهای کلاس خود را نیز ساخته‌اند.

لکسوس

همان‌طور که انتظار می‌رفت لکسوس در این لیست جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. این برند ژاپنی از ۱۰۰ امتیاز ممکن ۷۵ امتیاز را به دست آورده است. خودروهای دست‌دومی همچون لکسوس EX، GS، IS و RX جزو مطمئن‌ترین محصولات کارکرده این شرکت هستند. لکسوس هم‌اکنون برند بسیار موفقی است و با فروش ۸۲۴هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان رکورد فروش خود را شکست.

بزرگ‌ترین بازار لکسوس آمریکاست که فروش آن در سال ۲۰۲۳ با افزایش چشمگیری از ۲۳۶,۵۸۷ دستگاه سال ۲۰۲۲ به ۳۵۵,۶۰۶ دستگاه رسید. البته فروش لکسوس هنوز با ژرمن‌ها فاصله زیادی دارد زیرا سال گذشته ب‌ام‌و در سراسر جهان ۲.۲۵ میلیون دستگاه، مرسدس ۲.۰۴ میلیون دستگاه و آئودی ۱.۹میلیون دستگاه فروخته‌اند. بااین‌حال، تویوتا امیدوار است فروش لکسوس تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون دستگاه برسد.

تویوتا

موضوع غافلگیرکننده‌ای وجود ندارد. تویوتا پس از زیرشاخه لوکس خود در رده دوم لیست کانسومر ریپورتز قرار دارد. این خودروساز ژاپنی امتیاز ۷۳ را کسب کرده و اکثر محصولاتش از ۴ رانر گرفته تا ونزا جزو مطمئن‌ترین خودروهای کلاس خود هستند.

کرولا هیبرید، راو ۴ هیبرید و تاکوما از نظر کانسومر ریپورتز قابلیت اطمینان بالایی دارند. میزان فروش خودروهای برقی این شرکت با ۹درصد افزایش به ۶۲۱,۵۴۹ دستگاه رسیده است. نکته جالب اینکه مدل‌های برقی و هیبرید نقشی کلیدی در این افزایش فروش داشته‌اند.

درحال‌حاضر تویوتا ۲۹ مدل الکتریکی شده (شامل انواع خودروهای هیبرید، هیبرید شارژی، تمام الکتریکی و پیل سوختی) را در سبد محصولات خود دارد که نسبت به فصل قبلی دو مدل بیشتر است.

طبق داده‌های موجود، در فصل دوم امسال تویوتا توانسته ۲۴۷هزار و ۳۴۷ دستگاه از مدل‌های الکتریکی شده را به مشتریان آمریکای شمالی تحویل دهد. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳درصد رشد داشته و تقریبا ۴۰درصد از کل آمار فروش را شامل می‌شود.

مزدا

مزدا با امتیاز ۵۹ در جایگاه سوم قرار دارد. شرکت یاد شده با شش خودرو مزدا ۳، ۶، CX-3، CX-5، CX-9 و میاتا در این مطالعه حضور یافته و میاتا ۲۰۱۹ همچنین مطمئن‌ترین خودرو اسپرت زیر ۲۰هزار دلار لقب گرفته است. CX-9 هم مطمئن‌ترین شاسی‌بلند سه ردیفه دست‌دوم با قیمت کمتر از ۲۰هزار دلار است. برخلاف سایر حاضرین در بازار آمریکا، مزدا در حال کسب موفقیت در روند برقی‌سازی است. ممکن است بسیاری از خریداران از شرایط فعلی این خودروساز رضایت نداشته باشند؛ اما آن‌ها دقیقا همین عدم رضایت از شرایط فعلی را می‌خواهند.

درسطح بین‌المللی، مزدا در سه فصل اول سال مالی رکورد درآمد ۲۰۰.۲ میلیارد ین (۱.۳۲ میلیارد دلار) را گزارش کرد که نسبت به‌سال گذشته ۸۳درصد رشد داشت و حجم فروش جهانی با ۱۷درصد افزایش به ۹۳۰هزار دستگاه رسید.

این شرکت زمانی که نتایج سال مالی کامل را پس از سه ماهه منتهی به ۳۱مارس گزارش کرد، «رکورد جدید برای تمام سطوح سود» را پیش‌بینی کرده است. مزدا درحال‌حاضر خودرو تمام‌الکتریکی در ایالات‌متحده ارائه نمی‌کند (نسخه الکتریکی MX-۳۰ که فقط در کالیفرنیا فروخته می‌شد نیز حذف شد)، اما این خودروساز ژاپنی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل برقی شود؛ یعنی ۷۵درصد هیبرید و ۲۵درصد تمام‌برقی.

آکورا

آکورا با ۲ امتیاز کمتر نسبت‌به مزدا در رده چهارم جا خوش کرده است. برند لوکس هوندا تنها سه خودرو در لیست دارد که عبارت‌اند از MDX، RDX و TLX. آکورا یکی از ۵ لوکس‌سازی است که در بین ۱۰ خودرو اول لیست کانسومر ریپورتز دیده می‌شوند.

هوندا

هوندا درست پس از زیرشاخه لوکس خود قرار دارد. این شرکت امتیاز ۵۵ را دریافت کرده و محصولاتی همچون آکورد، سیویک، اودیسه، CR-V جزو مطمئن‌ترین محصولاتش هستند. HR-V 2020 مطمئن‌ترین شاسی‌بلند کوچک زیر ۱۵هزار دلار محسوب می‌شود.

بیوک

شاید باور این موضوع سخت باشد اما بیوک جزو ۱۰ برند اول لیست است و با امتیاز ۴۷درصد جایگاه ششم قرار می‌گیرد. کانسومر ریپورتز هفت محصول بیوک از انکلیو گرفته تا ورانو را بررسی کرده و انویژن ۲۰۲۰ به عنوان مطمئن‌ترین شاسی‌بلند لوکس با قیمت کمتر از ۲۰هزار دلار معرفی شده است.

ب‌ام‌و

شاید یکی از غافلگیری‌های کانسومر ریپورتز حضور ب‌ام‌و در این جایگاه باشد. ژرمن‌ها ۴۶درصد امتیازات را به دست آورده‌اند و هفت محصول آن از سری ۲ گرفته تا X5 بررسی شده‌اند. ب‌ام‌و یکی از تنها دو برند آلمانی حاضر بین ۱۰ خودروساز اول این لیست است.

سوبارو

امتیاز ۴۶ سوبارو با ب‌ام‌و برابری می‌کند هرچند شش محصول آن به نام‌های ایسنت، کراس ترک، فارستر، ایمپرزا، لگاسی و اوت بک توسط کانسومر ریپورتز بررسی شده‌اند.

نیسان

از نظر قابلیت اطمینان، نیسان ۴۵درصد امتیازها را کسب کرده و در رده نهم قرار گرفته است. این برند ژاپنی با محصولات متنوعی در این مطالعه حضور داشته که شامل خودروهایی همچون لیف، ورسا و پت‌فایندر است.

مرسدس‌بنز

تکمیل‌کننده ۱۰ برند برتر لیست کانسومر ریپورتز مرسدس‌بنز است که ۴۶درصد امتیازها را کسب کرده و بالاتر از شرکت‌هایی همچون کادیلاک، مینی و لینکلن قرار دارد. در این مطالعه کیفیت و قابلیت اطمینان خودروهایی همچون Cکلاس، GLE و GLS بررسی شده‌اند.