تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774926
شناسه : 3774926
تاریخ :
مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران ثبت موزه ها شود اقتصاد ایران: ساری - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خواستار ثبت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به عنوان موزه وگنجینه انقلاب اسلامی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ محمد حسن سلامی شامگاه دوشنبه در نشست میراث فرهنگی استان بر لزوم معرفی مرکز فرهنگی دفاع مقدس به گردشگران تاکید کرد و گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان میراث و گنجینه انقلاب به شما می‌رود.

وی بر تسریع در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان تاکید کرد و از میراث فرهنگی خواسته از محل سفر دوم دولت اعتبارات را برای تکمیل این موزه تخصیص دهد.

سرهنگ سلامی همچنین خواستار ثبت موزه دفاع مقدس به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور شد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در سرفصل موزه‌های ما آمده است، اظهار داشت: همچنین موزه شهدای آمل، بهشهر و تنکابن در این سرفصل تعریف شده است.

وی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ظرفیت بسیار خوبی برای آرامش گرفتن روح و جان آدمی است.

ایزدی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را در سرفصل اعتبارات قرار دادیم و برای تکمیل این پروژه پیگیری می‌کنیم و این موزه باید قوی و در خور و شایسته شهدا و لشکر ۲۵ کربلا ساخته شود.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از خانواده ایثارگران، برپایی مراسم زیارت عاشورا و مسابقه قرآن از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، گفت: همچنین آموزش دو واحد درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت را در هفته دفاع مقدس در بین کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار خواهیم کرد.