تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774895
شناسه : 3774895
تاریخ :
افزایش ۲۰۰۰ تنی تولید گوشت قرمز در استان قزوین اقتصاد ایران: قزوین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای طرح پایانه کراس سالانه بیش از دو هزار تن به تولید گوشت قرمز استان قزوین افزوده خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا عزتی اظهار کرد: با اجرای طرح پایانه کراس سالانه بیش از دو هزار تن به تولید گوشت قرمز استان قزوین افزوده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به گستردگی دامداری‌ها شیری استان و محدودیت‌ها در تولید گوشت قرمز و در راستای دستیابی به هدف تحقق خودکفایی در تولید، تصمیم به اجرای این طرح گرفته شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در سال جاری شش هزار دز اسپرم رایگان نژادهای گوشتی در میان واحدهای شیری استان تلقیح شده است.

عزتی افزود: این طرح در دامداری‌های شهرستان‌های قزوین، آبیک، تاکستان، بوئین‌زهرا و یکی از واحدهای شهرستان البرز اجرا خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین این طرح هم‌اکنون در شهرستان قزوین اجرایی شده و به‌زودی در سایر شهرستان‌ها نیز اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: نژاد تولیدی این دام‌ها سال آینده وارد کشتارگاه‌ها شده و گوشت حاصل از این تولید نیز سال آینده به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

عزتی گفت: این طرح با همکاری اتحادیه دامداران و سازمان جهاد کشاورزی در حال اجراست و دامدارانی که متقاضی اجرای این طرح در واحد خود هستند، باید درخواست خود را در مدیریت شهرستان خود مطرح و سپس عملیات اجرایی توسط اتحادیه دامداران انجام خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر سالانه بیش از ۳۷ هزار تن گوشت قرمز در استان قزوین تولید می‌شود.