تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3774889
شناسه : 3774889
تاریخ :
بررسی ادعای کوین یامگا: دروغ‌های حقیقی! اقتصاد ایران: ستاره سابق استقلال وضعیت روشنی ندارد و ممکن است به سرنوشت پادوانی دچار شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ورزش سه: سرنوشت اتفاقات عجیبی را در مسیر زندگی یامگا رقم زده است. پس از مصدومیت تلخی که گریبان این بازیکن فرانسوی را در تمرینات پنجره زمستانی فصل بیست‌وسوم گرفت، ماه‌ها تلاش پزشکی بار دیگر او را برای بازگشت به زمین فوتبال امیدوار کرد. با این حال پیش از شروع فصل بیست‌وچهارم، پزشک استقلال اظهاراتی درباره وضعیت آسیب‌دیدگی چشم او مطرح کرد که به نوعی پایان دوران بازی حرفه‌ای یامگا را رقم زد.

این البته اظهاراتی بود که اصلا به مذاق ستاره فرانسوی سه سال اخیر استقلال خوش نیامد و ضمن واکنش تند در اینستاگرام به ادعای پزشک استقلال، مدیر برنامه‌های یامگا تلاش برای پیدا کردن تیم دیگری را آغاز کرد. در همین حین بود که انتشار چند عکس، خبر از حضور بازیکن سابق آبی‌ها در اراک و پیوستنش به آلومینیوم داد. درنهایت اما این اتفاق با نظر مجتبی حسینی که چند روز عملکرد او را زیر نظر گرفته بود رخ نداد تا مدافع راست آبی‌پوشان که با ثبت 10 گل در لیگ بیست‌ویکم یکی از عوامل اصلی قهرمانی تیم فرهاد مجیدی بود، همچنان در پیدا کردن تیمی دیگر و ادامه فوتبال حرفه‌ای ناکام باشد.

در راستای اتفاقاتی که یامگا را از بازگشت به فوتبال دور کرده، این بازیکن ظهر روز دوشنبه یک استوری اینستاگرامی دیگر منتشر کرد و بدون اینکه از کسی نام ببرد، با منتشر کردن برگه‌ای از ایفمارک که مجوز بازی او را صادر کرده است، تاکید داشت که از دروغگویی درباره سلامت او دست بردارند.

به همین منظور خبرنگار ما تحقیقاتی را برای مشخص شدن دقیق وضعیت یامگا آغاز کرد که حاوی اطلاعات امیدوارکننده‌ای برای این بازیکن و همین‌طور علاقمندان به فوتبال و به ویژه استقلالی‌ها نیست.

اطلاعات ما حاکی از آن است که چشم آسیب‌دیده یامگا اصلا دید مناسبی ندارد. در این شرایط افرادی که مسئول صدور مجوز بازی یامگا بوده‌اند، بیش از هر چیزی به فکر سلامت دیگر چشم این بازیکن هستند و استنباط آنها از نظر پزشکی هم این است که اگر چشم دیگر او آسیب ببیند، به صورت کلی بینایی‌اش را از دست خواهد داد.

با این حال پرونده یامگا در اختیار دو پزشک متخصص چشم (یک دکتر متخصص چشم و یک دکتر متخصص پزشکی و ورزشی) دیگر هم در یک کمیسیون ویژه قرار گرفته و آنها پس از بررسی دقیق به کوین یامگا توصیه کرده‌اند برای حفاظت از سلامت چشم دیگر خود به ورزش حرفه‌ای ادامه ندهد، اما در این شرایط، تصمیم بازیکن و پذیرفتن ریسک آسیب بیشتر در آینده، از نظر قانونی ارجح‌تر است.

در واقع مجوز بازی برای کوین یامگا با توجه به شرایط بالا رخ داده و پزشکان تاکید کرده‌اند که این بازیکن فقط در صورتی می‌تواند فوتبال بازی کند که از محافظ چشم استفاده کند.

اما با وجود اینکه یامگا پس از چند ما پرتلاطم و دشوار توانسته مجوز بازی را از ایفمارک بگیرد، هنوز یک مرحله دیگر را برای بازگشت به لیگ برتر باید پشت سر بگذارد و آن هم پیدا کردن تیمی است که خواهان او باشد. در این شرایط باشگاه خواهان یامگا با علم به شرایط او و اطلاعات دقیقی که توسط متخصصان در ایفمارک ثبت شده، اقدام به جذب او خواهد کرد و البته باشگاه‌ها به مانند اتفاقی که برای یامگا در اراک رخ داد، می‌توانند از جذب او پس از دریافت اطلاعات پزشکی کنار بکشند.

شاید اگر پزشکان از نظر قانونی اجازه داشتند تا یامگا را از انجام فوتبال حرفه‌ای تا پایان عمر منع کنند، این اتفاق را رقم می‌زدند تا حداقل پس از اتفاق تلخ سال گذشته در تمرینات استقلال، سلامت چشم دیگر او را تضمین کنند، اما چون یامگا اصرار به ادامه فوتبال حرفه‌ای دارد و تصمیم خود را در این زمینه بدون هیچ شک و شبهه‌ای گرفته است، وظیفه آنها ارائه اطلاعات کامل و دقیق به باشگاه‌های خواهان او است تا با علم و آگاهی نسبت به جذب بازیکن اقدام کنند.

سرنوشت کوین یامگا که ستاره درخشان آسمان استقلالی‌ها بود کاملا مبهم پیش می‌رود و با توجه به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد باید دید این مدافع هافبک فرانسوی می‌تواند به مسیر حرفه‌ای خود ادامه بدهد یا علی‌رغم میل باطنی‌اش مجبور به آویختن کفش‌هایش در 28 سالگی می‌شود.