تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3774886
شناسه : 3774886
تاریخ :
دخالت‌های دولت و قیمت گذاری دستوری، اقتصاد را پیش‌بینی‌ناپذیر کرد اقتصاد ایران: وزیر اقتصاد گفت: اگر قیمت گذاری دستوری و مداخلات دولتی ادامه داشته باشد، پیش بینی ناپذیری اقتصاد کشور تداوم پیدا می‌کند و بخش خصوصی نمی‌تواند در این زمینه رشد کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: تمام اعضای دولت که در این شورا حضور دارند در خدمت اقتصاد کشور هستند و لذا در دولت چهاردهم تلاش می‌کنیم اقتصاد را از این شرایط سخت نجات دهیم و لذا شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز می‌تواند برای پیگیری امور بخش خصوصی که در این شورا مطرح می‌شود کمک کند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی بیان داشت: وضعیتی که تحریم‌ها به اقتصاد تحمیل کرده باعث شده مسائل اقتصاد روان نباشد.‌

وی بیان داشت: اگر ما نتوانیم بخش خصوصی را در اقتصاد فعال کنیم و میزان مداخله دولت در اقتصاد ادامه یابد به جایی نمی رسیم زیرا این مساله و قیمت گذاری دستوری، اقتصاد کشور را پیش بینی ناپذیر کرده است و باعث شده که فعالیت اقتصادی بیشترین ضرر را ببینند و سرمایه گذاران نتوانند سرمایه گذاری کنند.

وزیر اقتصاد بیان داشت: ما تلاش می‌کنیم این مسائل را حل کنیم و با همکاری با بخش خصوصی این بخش را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

در ادامه این نشست غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی، گفت: امیدواریم دولت با کمک مجلس مسائل را از سر راه تولید کنندگان که موتور محرک رشد اقتصادی کشور است برداریم لذا نیاز است فرایندها تسهیل شود تا چرخ تولید بچرخد.

همچنین در ادامه این نشست اولین دستور جلسه که بررسی مشکلات فعالان اقتصادی ناشی از تأخیر در ارائه اسناد حمل جهت رفع تعهد ارزی مورد بررسی قرار گرفت.

همتی نیز با اشاره به موضوع رفع تعهد ارزی بیان داشت: رفع تعهد ارزی یکی از اقدامات مهم و اساسی کشور بود و یکی از معیارهای تشخیص بازرگان خوب با بازرگان و افرادی است که ارز می‌گرفتند و تعهدات ارزی را اجرا نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه نباید کلیت رفع تعهد ارزی را زیر سوال برد، گفت: این موضوع که در زمان ریاست من در بانک مرکزی شکل گرفت خدمت به تولید، بازرگان و اقتصاد کشور است.

همتی بیان کرد: اگر در خصوص رفع تعهد ارزی کالاها و تجهیزات خاص نظری وجود دارد که زمان آن بیشتر شود می‌توان در این خصوص پیشنهاد داد تا بررسی شود