تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3774883
شناسه : 3774883
تاریخ :
محمود حکیمی در بیمارستان بستری شد اقتصاد ایران: مهدی کاموس از بستری شدن محمود حکیمی از پژوهشگران، مدرسان و نویسندگان پیشکسوت ادبیات دینی و کودک و نوجوان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی کاموس مدرس و پژوهشگر در گفت و گو با خبرنگار مهر از بستری شدن محمود حکیمی پژوهشگر و پیشکسوت ادبیات دینی و کودک و نوجوان در بیمارستان خبر داد و گفت: محمود حکیمی، ستاره دنباله دار ادبیات دینی و کودک ونوجوان که خداوند عزّ وجل عمرش دراز دارد و پربرکت، به دلیل عفونت ریوی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.

وی افزود: کمتر انقلابی و اهل فرهنگ را می‌شناسم که با داستان‌های استاد محمود حکیمی در دهه چهل و پنجاه آشنا نباشد. بسیاری از نوجوانان و جوانان پیش از انقلاب با خواندن «اشراف زاده قهرمان» و «سلحشوران علوی» برای مبارزه با طاغوت آماده شدند؛ طبق اسناد در گزارش ساواک در میان کتاب‌های مبارزان در کنار آثار دکتر علی شریعتی همیشه کتاب‌های تألیف محمود حکیمی دیده می‌شد و بسیاری از دانشجویان در دهه‌های شصت و هفتاد با «تاریخ تمدن»، «نگاهی به تاریخ معاصر جهان»، «با پیشگامان آزادی»، «آموزش و پرورش خودکامگان» و.... با تاریخ اسلام و تاریخ معاصر ایران آشنا شدند و رشد کردند.

این نویسنده گفت: استاد محمود حکیمی، ادبیات و هنر را متعهد به انسان‌های دردمند، اصل آزادی، عدالت و آگاهی می‌داند و ادبیات دینی را پیام آور محبت ترجمه می‌کند.

کاموس در پایان گفت: محمود حکیمی پس از تحمل چند سال بیماری اکنون با حال وخیم در بیمارستان بستری است و خانواده و دوستانش از اهالی فرهنگ و پیروان مهر و محبت درخواست دعا برای شفایش دارند. محمود حکیمی در نهم شهریور امسال، در سکوت هشتاد ساله شد.