تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3774857
شناسه : 3774857
تاریخ :
بیش‌از یک میلیون خودرو پیکاپ رم فراخوان شدند اقتصاد ایران: شرکت فیات کرایسلر بیش‌ از یک‌میلیون خودرو پیکاپ رم ۱۵۰۰ را فراخوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA)، گروه خودروسازی فیات کرایسلر (FCA) یکی از فراخوان‌های بزرگ سال را اعلام کرده است که ۱٬۲۲۷٬۸۰۸ دستگاه خودرو پیکاپ رم ۱۵۰۰ را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

گروه خودروسازی فیات کرایسلر اعلام کرد که نقص نرم‌افزاری می‌تواند باعث غیرفعال‌شدن غیرعمدی سیستم کنترل پایداری شود. اسناد فراخوان اشاره‌ای به تصادفات یا آسیب‌ جدی نمی‌کند که در‌نتیجه خرابی این سیستم ایجاد شده باشد. این مشکل فقط پیکاپ‌های رم ۱۵۰۰ نسل فعلی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

این فراخوان به‌دلیل نقص نرم‌افزاری مربوط‌ به سیستم ترمز ضد‌قفل است. اسناد آن را به‌عنوان نقص عملکرد نرم‌افزار ماژول کنترل در سیستم ضد‌قفل توصیف می‌کنند که می‌تواند به‌طور غیرمنتظره کنترل پایداری را غیرفعال کند. در‌صورت وقوع این اتفاق، رانندگان چراغ‌های هشداردهنده روی داشبورد را برای سیستم‌های ضد‌قفل یا کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیقی یا هشدار برخورد از جلو را مشاهده می‌کنند. بدیهی است که ازدست‌دادن کنترل پایداری در پیکاپ فول‌سایز در زمان نامناسب، می‌تواند به وضعیتی خطرناک برای رانندگان منجر‌ شود.

خوشبختانه این مشکل بسیار ساده و رایگان برطرف می‌شود. نمایندگی‌های رم برای به‌روزرسانی سیستم، نرم‌افزار جدیدی برای ماژول کنترل ضد‌قفل نصب خواهند کرد که در تئوری، درگیری‌ای را از بین می‌برد که باعث غیرفعال‌شدن کنترل پایداری می‌شود. این چهل‌و‌چهارمین فراخوانی است که تا کنون FCA در سال جاری صادر کرده است. فورد با ۴۶ فراخوان تا اوایل سپتامبر (هفته دوم شهریور) همچنان در صدر تمام خودروسازان آمریکایی قرار دارد؛ اما هر دو شرکت عملاً ازنظر تعداد کل خودروهای فراخوان‌شده تقریباً برابر هستند.

مقالات مرتبط
  • بیش از ۹۰ هزار خودرو فورد به‌دلیل مشکل فنی فراخوانده شدند
  • تسلا در اقدامی نادر، فراخوان حضوری برای خودرو Model X صادر کرد

با این نقص نرم‌افزاری، FCA اکنون ۳,۸۹۷,۰۷۱ خودرو دارد که تحت‌تأثیر فراخوان‌ها قرار گرفته‌اند؛ در‌حالی‌که این رقم برای فورد ۳,۹۶۴,۴۸۴ دستگاه است. با‌این‌حال، تسلا با ۴,۴۱۱,۷۲۵ خودرو فراخوان‌شده در کل دنیا درمقایسه‌با هر دو برند خودروساز اهل دیترویت، خودروهای فراخوان‌شده بیشتری دارد.

این فراخوان نشان‌دهنده اهمیت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در خودروهای مدرن است. با پیشرفت تکنولوژی، خودروها به سیستم‌های پیچیده‌تری مجهز شده‌اند که به نگه‌داری و به‌روزرسانی منظم نیاز‌ دارند. این فراخوان نشان می‌دهد که چگونه مشکل نرم‌افزاری می‌تواند تأثیرات جدی بر ایمنی خودروها بگذارد و اهمیت به‌روزرسانی‌های منظم را برجسته می‌کند.