تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774855
شناسه : 3774855
تاریخ :
۱۶ هزار و ۶۰۸ دانش آموز آستارایی ثبت نام خود را نهایی کردند اقتصاد ایران: آستارا- مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: ۱۶ هزار و ۶۰۸ دانش آموز آستارایی ثبت نام خود را نهایی کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عسگر شایان عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اجرای پروژه مهر در شهرستان آستارا اظهار کرد: پروژه مهر، همه ساله پیش از تابستان آغاز و مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش، پیگیری این برنامه ملی است.

وی ادامه داد: هدف این پروژه، آماده‌سازی مدارس برای مهرماه است به گونه‌ای که همه شرایط و ملزومات فراهم شده تا سال تحصیلی به‌خوبی در شهرستان آستارا آغاز شود.

مدیر آموزش و پرورش آستارا با اشاره به برنامه‌های پروژه مهر در کارگروه‌های مختلف ابراز کرد: برای بازگشایی هرچه مطلوب‌تر مدارس ضمن تشکیل کارگروه‌های ۷ گانه ستاد پروژه مهر ۱۸۰ مورد بازبینی در راستای احصا و رفع نواقص در مدارس شهرستان انجام داده است.

وی شعار پروژه مهر سال تحصیلی جدید را «همه یکصدا ایران، مدرسه قوی ایران قوی» عنوان کرد و ادامه داد: پروژه مهر اولویت اصلی آموزش و پرورش برای بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ۱۴۰۳ است و آموزش وپرورش از همه ظرفیت‌ها برای بازگشایی مطلوب مدارس استفاده خواهد کرد.

شایان به ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۶ هزار و ۶۰۸ نفر دانش آموز برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود تا شروع سال تحصیلی جدید این آمار به ۱۷۵۰۰ نفر برسد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ مدرسه فعال در شهرستان در حال فعالیت هستند و ۹۷۴ معلم رسمی و ۸۰۰ معلم غیر رسمی در این مدارس تدریس می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا با اشاره به ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی در دبستان‌ها گفت: در مجموع در مقطع ابتدایی ۸۷۸۶ دانش‌آموز در سطح شهرستان تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و توزیع کتب درسی برای این دانش آموزان در حال انجام است.

وی به اجرای طرح ستاد اسکان و فعالیت پایگاه اسکان فرهنگیان شهرستان در تابستان سال جاری اشاره کرد و گفت: در شهرستان آستارا به منظور اسکان میهمانان فرهنگی دو مدرسه ظهیرنیا و فارابی در نظر گرفته شده بود که در مجموع تعداد ۳۸۰۰ گردشگر که اکثر مسافران مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، مشهد و اصفهان بودند در این مدارس اسکان یافتند که شهرستان آستارا از این حیث در جایگاه چهارم استانی قرار گرفت.

شایان همچنین به پروژه‌های آموزش و پرورش آستارا در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در طول این هفته سه پروژه به بهره برداری رسید که این پروژه‌ها در قالب یک دبستان ۶ کلاسه و یک دبیرستان ۳ کلاسه در روستای سیبلی و یک دبستان ۶ کلاسه در روستای لمیر محله در مجموع با اعتبار بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی به ضرورت تکمیل و تجهیز و آماده سازی برای آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد و اظهار داشت: ۱۱ مدرسه کم برخوردار شهرستان بازسازی شده و تعدادی هم تا پایان سال بازسازی و مرمت خواهند شد تا دانش آموزان با خیال آسوده به تحصیل ادامه دهند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا به برنامه‌های این اداره در راستای اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: در تابستان امسال در خصوص اوقات فراغت دانش آموزان اقداماتی خوبی انجام شد و توانستیم در ۶۸ دسته پایگاه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و هنری را تشکیل دهیم و بیش از یک هزار و۹۰۰ نفر نیز در سامانه نورینو ثبت نام و در پنج پایگاه در کلاس‌ها شرکت کردند.