تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774839
شناسه : 3774839
تاریخ :
۴۱ هزار بیمار دیابتی در مرکزی تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند اقتصاد ایران: اراک- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۴۱ هزار و ۲۸۰ بیمار مبتلا به دیابت در مرکزی تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت قرار گرفته‌اند که به صورت ماهیانه و فصلی مراقبت می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اردلان زیلابی اظهار کرد: دیابت یک بیماری غیر واگیر و مزمن است که عوامل مختلفی مانند ژنتیک، کم تحرکی، چاقی و تغذیه نامناسب در ایجاد آن دخیل است.

وی با بیان اینکه دیابت با خودمراقبتی و سبک زندگی سالم قابل پیشگیری است و می‌توان ابتلاء به آن را به تأخیر انداخت، افزود: بی‌توجهی به این مراقبت‌ها، عوارض جبران ناپذیری برای مبتلایان به دنبال دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بر لزوم مراجعه منظم بیماران به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت برای دریافت به هنگام مراقبت‌های بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت: مدیریت نامطلوب میزان قندخون باعث آسیب به دستگاه‌های مختلف بدن می‌شود و فرد را در معرض ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های مغزی، بیماری‌های چشمی، نارسایی کلیه و زخم و قطع پای دیابتی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۱ هزار بیمار دیابتی در استان مرکزی تحت مراقبت‌های بهداشتی درمانی قرار دارند، افزود: بیماران دیابتی علاوه بر دریافت مراقبت‌های مرکز بهداشت اراک به منظور دریافت خدمات تخصصی از جمله مراقبت‌های چشم پزشکی، قلبی عروقی و کلیوی نیز به سطح دوم درمان یعنی بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی ارجاع می‌شوند.