تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3774822
شناسه : 3774822
تاریخ :
ولتاژ و فرکانس شبکه برق کشور در محدوده مجاز است اقتصاد ایران: مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور گفت: ولتاژ و فرکانس شبکه برق کشور براساس دستورالعمل‌های ثابت بهره‌برداری از شبکه برق عمدتا در بازه مجاز هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مازیار جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور با اشاره به گرمای بی‌سابقه تابستان امسال و مصرف بی‌رویه و نامتعادل برق در کشور، گفت: ناترازی تولید و تقاضای برق کشور که در برخی روزهای اوج بار تابستان به مرز ۱۹۰۰۰ مگاوات هم رسید فشار مضاعفی به شبکه برق کشور و همکاران صنعت برق وارد کرد.

وی افزود: تداوم گرمای شدید و مصرف بی رویه برق در تابستان جاری موجب وقوع حوادثی در شبکه انتقال و توزیع نیروی برق به ویژه در زمان‌های اوج مصرف شد که در این مواقع مطابق با دستورالعمل‌های ثابت بهره‌برداری همواره سعی می‌شود با اقدامات اصلاحی و پارامترهای بهره‌برداری فرکانس و ولتاژ در محدوده مجاز نگهداری شود که خوشبختانه در طول تابستان عمدتاً در بازه مجاز قرار داشت.

مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور تاکید کرد: علاوه بر این به منظور حفاظت و جلوگیری از آسیب جدی به شبکه برق کشور در برابر حوادث ناگهانی، شبکه برق به راه‌های حفاظتی مختلف نیز مجهز شده است.