تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3774781
شناسه : 3774781
تاریخ :
بیانیه فدراسیون شمشیربازی در مورد اظهارات سرمربی سابق تیم ملی اقتصاد ایران: فدراسیون شمشیربازی به اظهارات اخیر و جوسازی های چند ماه گذشته سرمربی سابق تیم ملی واکنش نشان داد. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی در این بیانیه آمده است:

« با وجود این که تیم ملی شمشیربازی ایران یکی از بهترین تیم های کاروان ورزش کشورمان در سی و سومین دوره بازی های المپیکبود و بارها از سوی مسئولان رده بالای ورزش از جمله کیومرث هاشمی وزیر محترم وقت ورزش و جوانان، مسئولان کمیته ملی المپیک واهالی رسانه مورد تمجید قرار گرفت، اما متاسفانه سیاه نمایی و جوسازی مغرضانه سرمربی سابق تیم ملی همچنان ادامه دارد و برخیقصد دارند این موفقیت بزرگ را به نام خود مصادره یا عملکرد درخشان کادر فنی و مدیریت فدراسیون را زیر سوال ببرند.

مشخص نیست فردی که خود در زمان مسئولیتش عامل ایجاد تنش، دو دستگی و آشفتگی در تیم ملی شمشیربازی ایران بود و اخبار واطلاعات تیم را با هدف برهم خوردن اتحاد و همدلی ملی پوشان به بیرون می داد، حالا چگونه در مورد این تیم اظهار نظر می کند و خودرا دایه مهربان تر از مادر می داند!

شاید او فراموش کرده که با وجود این که برخی اعتقاد داشتند تیم ملی شمشیربازی ایران با این سرمربی سهمیه کسب نخواهد کرد امافدراسیون بدون توجه به این انتقادات پشت او ایستاد و در نهایت به دلیل پاره وقت بودن ایشان با استعفای وی موافقت شد.

در بخشی از مصاحبه وی اعلام کرده تدارکات ماساژور و سرمربی بوده در حالی که تیم در تمام دوران خود ماساژور و مربی بدنسازداشته ودر برخی از اعزام‌ها نیز حضور داشتند و سرمربی وقت تمام رضایت خود را داشتند که مستندات موجود میباشد

فدراسیون شمشیربازی در این مدت تلاش کرد برای حفظ آرامش تیم ملی و اعضای خانواده این رشته به اظهارات بی اساس و مغرضانهوی پاسخ ندهد اما مصاحبه اخیر سرمربی سابق تیم ملی نشان داد پشت این اظهارات غیرواقعی دست هایی قرار دارند که هدف شانبرهم زدن آرامش این رشته با هدف رسیدن برخی افراد به منافع شخصی شان است.

این اظهارات و مصاحبه ها نشان می دهد که برخی در تصمیم سازی هدفمند و هماهنگ شده به دنبال تخریب مدیریت فدراسیون ومجموعه عوامل آن هستند تا شاید از این طریق بتوانند عقده های درونی خود را خالی کنند. اما واضح است که عملکرد تیم ملیشمشیربازی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس پاسخ همه این جوسازی ها را داده است و مردم و علاقمندان به ورزش مهر تایید بر عملکرداین فدراسیون و تیم ملی زدند.

از کسی که خودش عامل ایجاد تنش و حاشیه در تیم ملی بود و حضور تمام وقتی در این تیم نداشت و تنها دنبال بهانه تراشی و فرار اززیر بار مسئولیت بود، بیشتر از این هم انتظار نمی رود که برای تسویه حساب های شخصی خود را دایه مهربانتر از مادر برای این رشته بداند.

تاکید می کنیم که فدراسیون و خانواده بزرگ شمشیربازی بدون توجه به جوسازی و سیاه نمایی توسط افراد بیرون مانده از قطارپرسرعت شمشیربازی در حال توسعه کشور با قدرت به تلاش برای دستیابی به اهداف عالیه ورزش در شمشیربازی ادامه خواهند داد.

در نهایت فدراسیون شمشیربازی قدردان تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان که با غیرت مثال زدنی و تلاش شبانه روزی ورزشکارانشو درایت سرمربی خود توانست بهترین عملکرد خود را در المپیک پاریس به نمایش بگذارد میباشد و قطعا یک دل برای آینده گام هایموثرتری خواهد برداشت.»