تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3774780
شناسه : 3774780
تاریخ :
فشار صهیونیست‌ها به کنگره آمریکا برای تغییر نظر آفریقای جنوبی اقتصاد ایران: یک وبگاه خبری آمریکایی از فشار صهیونیست‌ها به کنگره آمریکا برای مجبورنمودن آفریقای جنوبی به عقب‌نشینی از شکایت خود علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وبگاه خبری آمریکایی آکسیوس از تلاش‌های جدید رژیم صهیونیستی برای پس‌گرفتن شکایت علیه این رژیم در دادگاه بین‌المللی کیفری از سوی آفریقای جنوبی پرده برداشت.

آکسیوس اعلام کرد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به سفارت این رژیم جعلی در واشنگتن خواهان اعمال فشار دیپلمات‌های صهیونیست به اعضای کنگره آمریکا جهت مجبورنمودن آفریقای جنوبی به عقب‌نشینی از شکایت خود علیه رژیم صهیونیستی شده است.

همچنین بر اساس گزارش آکسیوس مقامات صهیونیست از اعضای کنگره آمریکا خواسته‌اند که به آفریقای جنوبی تاکید کنند تداوم شکایت این کشور علیه رژیم صهیونیستی در پرونده نسل‌کشی فلسطینیان از سوی صهیونیست‌ها، برای آفریقای جنوبی تبعاتی را در پی خواهد داشت.

این وبگاه آمریکایی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دیپلمات‌های خود در آمریکا دستور داده است محکومیت اقدامات آفریقای جنوبی علیه این رژیم را از اعضای کنگره آمریکا مطالبه کنند.

گفتنی است پایان دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نقض توافقنامه منع جنایت نسل‌کشی به دادگاه بین‌المللی کیفری شکایت کرد. سپس تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، کلمبیا و نیکاراگوئه خواهان الحاق به ابن پرونده شدند.