تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3774779
شناسه : 3774779
تاریخ :
تشدید فشار جهانی علیه رژیم صهیونیستی/تحریم‌ها به هنر و پزشکی رسید اقتصاد ایران: تحریم جهانی رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ نسل‌کشی علیه نوار غزه گسترش یافته و وارد حوزه‌های جدیدی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، تأثیرات «طوفان الاقصی» همچنان ادامه دارد و تحریم جهانی رژیم صهیونیستی را وارد حوزه‌های جدیدی کرده است.

آخرین موردی که رسانه‌های عبری در این باره عنوان کرده‌اند، لغو جشنواره سالانه سینمای اسرائیل در فرانسه و تحریم تحقیقات پزشکی این رژیم است.

وبگاه صهیونیستی «i24NEWS» گزارش داده است که در دو بیمارستان «شیبا» و «ایخیلف» در تل‌آویو، تعداد تحقیقات مشترک در مقایسه با سال گذشته به یک‌سوم کاهش یافته است، زیرا برخی شرکت‌های بین‌المللی خواستار لغو همکاری با این رژیم شده‌اند یا هماهنگ‌کنندگان تحقیقات به دلیل وضعیت امنیتی از سفر به این کشور منع شده‌اند.

در همین راستا، وبگاه صهیونیستی اظهار کرده است که زنجیره سینماهای «استارز» در شهر استراسبورگ فرانسه، جشنواره فیلم اسرائیلی را که قرار بود یکشنبه افتتاح شود، به دلیل نگرانی از اعتراضات حامیان فلسطین لغو کرده است.

طبق گزارش این وبگاه، این جشنواره طی ۱۵ سال گذشته با عنوان «شالوم اروپا» برگزار می‌شد، اما شهرداری استراسبورگ آن را برای اولین بار به دلیل جنگ جاری و تحرکات حامیان فلسطین در فرانسه به تعویق انداخته است.

این جشنواره قرار بود از ۸ تا ۱۰ سپتامبر برگزار شود، اما مدیر سینمایی که معمولاً میزبان این جشنواره است اعلام کرده که به دلیل وضعیت سیاسی و دلایل امنیتی، برگزارکنندگان تصمیم به تأخیر انداختن این رویداد گرفته‌اند.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز در مقاله‌ای که در ماه جولای منتشر شد و عنوان «تحریم اسرائیل به گوشه‌های جدیدی از جامعه گسترش می‌یابد» داشت، اشاره کرده است که «کارزار تحریم از محافل علمی به بخش دفاعی گسترش یافته است، که این امر تحقیقات و درآمدهای اسرائیلی را به خطر می‌اندازد.»

بر اساس اعلام این روزنامه آمریکایی، «این تغییر می‌تواند زندگی حرفه‌ای اسرائیلی‌ها را تغییر داده، به شرکت‌ها آسیب برساند و بر اقتصاد تأثیر بگذارد.»