تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3774759
شناسه : 3774759
تاریخ :
اجرای طرح کتابخانه رایگان در غرفه‌های بازیافت تهران اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۳ تهران از اجرای طرح اشتراک گذاری رایگان کتاب با عنوان تفکر سالم-شهر سالم در غرفه‌های بازیافت این منطقه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد هادی علی احمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص تجهیز غرفه‌های بازیافت به کتابخانه گفت: در این طرح شهروندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از قفسه کتاب‌ها بردارند و کتاب‌های خود را نیز در این قفسه قرار دهند تا دیگران نیز استفاده کنند.

شهردار منطقه ۱۳ تهران با بیان اینکه بازیافت هر کالایی به غیر از کتاب جایز است افزود: اقدامات این چنینی گامی در بهبود فرایند تفکیک پسماند در مبدا و آشنایی شهروندان با امر بازیافت در کشور است و در نظر داریم با اجرای این طرح، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در نیز در منطقه ترویج دهیم.

وی با اشاره به فعال شدن چندماهه اپلیکیشن نوماند در منطقه ۱۳ بیان کرد: خوشبختانه در طرح ارزشمند نوماند، روند رو به رشد ثبت سفارشات را در بین شهروندان این منطقه شاهد هستیم و در صدد هستیم تا مجتمع‌های بزرگ، مدارس، بانک‌ها و مراکز بیشتری را مجاب کنیم تا با نصب اپلیکیشن نوماند پسماندهای خود را درب منازل و مجتمع و محل کار خود بفروشند. با فروش پسماند در این سامانه، مبلغ آن در کیف پول سامانه نوماند شارژ می‌شود و افراد می‌توانند این مبالغ را به حساب خود واریز کنند و یا از مزایای این اپلیکیشن استفاده کنند.

مهدی رضایی مالیدره، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ تهران نیز یادآور شد: شهروندان منطقه می‌توانند با نصب اپلیکیشن نوماند، درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند.

وی با بیان اینکه افراد با شارژ کیف پول اپلیکیشن نوماند می‌توانند از مراکز خرید شهروند، مراکز خرید میوه تره‌بار و پرداخت عوارض و … استفاده کنند، گفت: امیدواریم این طرح را محله‌محوری کنیم و با افرادی در محلات همکاری داشته باشیم و این افراد بتوانند کسبه و مشاغل مختلف و مردم بیشتری را مجاب به استفاده از این طرح کنند.

شایان ایمان دانش، رئیس اداره مدیریت پسماند عنوان کرد: در این طرح، در نظر داریم از همراهی و همکاری زنان سرپرست خانوار با مزایای مناسب استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و اطلاع رسانی گفت: هر طرح جدید و نوینی نیاز به اطلاع رسانی و آگاه سازی دارد و در صورت آگاهی مردم از طرح مذکور آنها همواره یار و مددکار مدیریت شهری بوده‌اند که امید می‌رود در طرح نوماند نیز شهروندان فهیم منطقه پا به پای مدیریت شهری منطقه ۱۳ تا نتیجه مطلوب ما را یاری رسانند.