تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774749
شناسه : 3774749
تاریخ :
مخالف الحاق روستاهای اطراف شیراز به شهر هستم اقتصاد ایران: شیراز- استاندار فارس گفت: با تبدیل روستاهای اطراف شیراز به شهر موافقم اما با الحاق آن به شهر شیراز نه، چون شهر شیراز بیش از این قابلیت گسترش و ارائه خدمات شهری را ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت روستاهای منفصل از شهر شیراز با بیان اینکه معتقدم تا زمانی که به روستاها و شهرهای کوچک توجه شایسته نکنیم، مهاجرت معکوس به درستی شکل نمی‌گیرد، گفت: با تبدیل روستاهای اطراف شیراز به شهر موافقم اما با الحاق آن به شهر شیراز نه. شهر شیراز بیش از این قابلیت گسترش و ارائه خدمات شهری را ندارد پس شایسته است بودجه‌ای برای ماندگاری مردم در روستاها تدوین شود تا با فراهم سازی زندگی مناسب‌تر در روستاها از مهاجرت به شهر شیراز و حاشیه نشینی خانواده‌ها کاسته شود.

وی با اشاره به این موضوع که ناهنجاری‌های اجتماعی مطرح شده در برخی نقاط شهرستان شیراز باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: هر جا گروه‌های مردمی وارد شدند مسائل اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی به طور شایسته حل شد این به معنی عدم توجه نیروهای انتظامی و امنیتی نسبت به وظایف خود نیست بلکه در کنار آنها نقش گروه‌های مردمی که را، مؤثرتر و قطعاً ماندگارتر می‌نماید.

استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه پروژه‌های ناقص ورزشی احتیاج به تزریق اعتبار دارد، بر ضرورت ارائه راه حل‌های تأمین منابع مالی جدید تاکید کرد و در ادامه به موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در برخی مناطق شیراز اشاره کرد و گفت: برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز از سطوح پایین تا رده‌های بالای مدیریتی همه مسئول هستند لذا از فرماندار شیراز خواسته‌ام نقش همه مسئولین را مشخص کند چرا که در این مسئله باید پیشگیرانه عمل کنیم.