تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3774741
شناسه : 3774741
تاریخ :
جمهوری خواهان: بایدن مقصر خروج فضاحت بار از افغانستان است اقتصاد ایران: جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا دولت جو بایدن را مقصر نابسامانی در خروج از افغانستان می‌دانند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا دولت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور را مسئول خروج این کشور از افغانستان معرفی کردند.

نمایندگان مجلس آمریکا روز یکشنبه با انتشار گزارشی انتقادی دولت بایدن، را مسئول خروج بی نظم کشور از افغانستان در سال ۲۰۲۱ اعلام کردند.

این تحقیقات که بیش از سه سال به طول انجامید به وسیله «مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفت.

در نتایج تحقیقات جمهوری خواهان آمده است که دولت بایدن اطلاعات و فرصت لازم برای برداشتن گام‌های ضروری برای برنامه‌ریزی در خصوص فروپاشی اجتناب‌ناپذیر دولت افغانستان را داشته است، تا بتواند با خیال راحت کارکنان و شهروندان آمریکایی و متحدان افغان خود را از این کشور خارج کند.

بر اساس توافق صلحی که ترامپ، با طالبان امضا کرده بود، قرار بود آمریکا تا ماه مه ۲۰۲۱ افغانستان را ترک کند. با این حال دولت بایدن این اقدام را چند ماه به تعویق انداخت.

ارتش افغانستان که از سوی آمریکا تسلیح و تحت حمایت مالی آن بود، بدون درگیری قابل توجه به طالبان تسلیم شد و کابل در ۱۵ اوت، قبل از خروج نیروهای آمریکایی، سقوط کرد.