تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3774729
شناسه : 3774729
تاریخ :
عارف: بدگویی از مقامات سابق ممنوع شد اقتصاد ایران: معاون اول رییس جمهوری در مراسم معارفه سید عباس صالحی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت جدید بدگویی مقامات سابق منع شده. نقد عملکرد آری نقد شخص نه. این اخلاق اسلامی نیست که تا شخص را کنار می گذارند همان ها که تا دیروز تا کمر خم می شدند حالا بی اعتنایی می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عصر ایران: معاون اول رییس جمهوری در مراسم معارفه سید عباس صالحی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  در دولت جدید بدگویی مقامات سابق منع شده. نقد عملکرد آری نقد شخص نه. این اخلاق اسلامی نیست که تا شخص را کنار می گذارند همان ها که تا دیروز تا کمر خم می شدند حالا بی اعتنایی می کنند.

گزیده ای از سخنان «محمد رضا عارف» بدین شرح است:

- طالقانی، الگوی فرهنگ و صمیمیت طی ۴ دهه بود که به همت او و مرحوم مهندس بازرگان اولین انجمن های اسلامی در دانشگاه ها تاسیس شد.

- برگزاری مراسم معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد  در آستانه ۲۱ شهریور روز سینما هم مناسبتی نیکوست.

- امیدوارم منابع مالی که در گزارش وزیر سابق آمد در اختیار وزیر جدید قرار گیرد.

- مزیت بخش فرهنگ و هنر یا وزارت ارشاد ارباب رجوع نخبه آن است. اهل هنر و قلم و رسانه.

- پرسشی طرح می کنم و آن هم این است که در پی انقلابی فرهنگی که بالای ۹۰ درصد مردم پشت سر یک رهبر کاریزماتیک قرار گرفتند و به رغم تاکید سند چشم انداز که باید در سال آینده به جایگاه اول برسیم، چقدر توانستیم در مسیر این سند حرکت کنیم و آیا به گواه شاخص ها فاصله زیادی نداریم و چرا؟ پاسخ چرا را باید از اهل فرهنگ و هنر شنید.

- به جای سیاست جذب، دنبال دفع بودیم و با نگاه قیم مآبانه هر که خود را حق مطلق دید و دیگران را در مسیر باطل.

- به اطرافیان خود نگاه کنیم. به فرزندان و نوه های خود توجه کنیم. نسبت به نسل قبل چقدر به آرمان های انقلاب وفادارند؟ چه کردیم که نتوانستیم از ظرفیت فرهنگی ۵۷ استفاده کنیم؟

- حاکمیت و ولایت وزارت ارشاد را همه دستگاه های فرهنگی باید بپذیرند و محدود به دولت نیست.

- به جای الگو سازی الگو سوزی کردیم و این رفتار سبب شد نوجوان و جوان ما احساس بی هویتی کند.

- به جای مقابله با تهاجم فرهنگی صورت مساله را پاک کردیم. اینترنت یک بزرگراه است. به خاطر یک محموله نامشروع یک خودرو کل اتوبان را نباید به روی خودروها بست.

- برخی کمک های دولت به بعضی مراسم و برنامه ها مصداق دخالت دولت است و موجب قطع کمک های مردم می شود‌.

- شمارگان کتاب خجالت آور شده است.

- در دولت جدید بدگویی مقامات سابق منع شده. نقد عملکرد آری نقد شخص نه. این اخلاق اسلامی نیست که تا شخص را کنار می گذارند همان ها که تا دیروز تا کمر خم می شدند حالا بی اعتنایی می کنند.

- جوان گرایی جوان سوزی نیست. ابتدا باید جوانان را کارآمد و آماده کرد.

- به عنوان استاد دانشگاه گواهی می دهم دانشجویان دختر مهارت و توانایی بیشتری دارند. خانم وزیر راه هم در این مدت کوتاه فوق تصور قبای عمل کرده است. باید با تبعیض مثبت پست های میانی را به خانم ها سپرد.

- موانع ایجاد شده در دوره گذشته پیش پای اهل قلم  را باید برداشت.

- کوچندگان از وطن باید بتوانند برگردند و خدمت کنند.