تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3774704
شناسه : 3774704
تاریخ :
سیاست‌های تشویقی توسعه بازار آب‌های نامتعارف اجرا می‌شود اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر ایجاد بازار مبادله آب‌های غیرمتعارف بر اساس برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و گفت: برای تشویق سرمایه‌گذاران، حمایت‌های لازم صورت می‌پذیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: در سال اول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه برای تعادل‌بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی، باید بازار مبادله آب‌های غیرمتعارف با حفظ کاربری آب و جلوگیری از آلودگی و تخریب خاک ایجاد شود.

وی افزود: برای تشویق سرمایه‌گذاران، حمایت‌های لازم از طریق اعطای مجوز با رعایت قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، کمک‌های فنی و اعتباری و استفاده از تسهیلات بانکی صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر استفاده بهینه از پساب و جایگزینی آن با منابع آبی متعارف افزود: آب مورد نیاز صنایع آب‌بَر به‌جز صنایع غذایی، بهداشتی و آشامیدنی از آب نامتعارف (پساب و آب دریا) تأمین می‌شود و در این زمینه از طرح‌هایی که توسط سرمایه‌گذاران در صنعت آب و فاضلاب ارائه می‌شود، باید به بهترین شکل ممکن حمایت شود.

امینی تهیه برنامه روش‌شناسی تعیین ترازنامه آب، همگام با استانداردهای جهانی طی دو سال اول برنامه هفتم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی را یکی دیگر از اقدامات مهم در برنامه هفتم توسعه در صنعت آب و فاضلاب عنوان کرد و گفت: در این برنامه تاکید شده است آبیاری فضای سبز با استفاده از آب شرب در تمامی اماکن عمومی و دولتی ممنوع است و شهرداری‌ها و سایر متولیان اماکن عمومی و دولتی باید نسبت به احداث شبکه‌های مستقل آبیاری فضای سبز و جداسازی آن از آب شرب و استفاده از پساب و سایر آب‌های نامتعارف با رعایت حدود مجاز استانداردها و شاخص‌های زیست محیطی و سلامت اقدام کنند.

انتهای پیام/