تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3774703
شناسه : 3774703
تاریخ :
وزارت ارشاد نقش کلیدی در تحقق آرمان‌های انقلاب برعهده دارد اقتصاد ایران: معاون اول رئیس جمهور گفت: وزارت ارشاد نقش کلیدی و محوری در تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ما که یک انقلاب فرهنگی بود، به عهده دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تکریم و معارفه وزیر فرهنگ و ارشد اسلامی با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

عارف در این نشست گفت: وزارت ارشاد نقش کلیدی و محوری در تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ما که یک انقلاب فرهنگی بود، به عهده دارد. ارباب رجوع نخبه این بخش از هنرمندان و اهل قلم فرهنگ که علی الاصول الگویی برای جامعه ما به خصوص جوانان ما هستند به شمار می‌روند و به همین دلیل شاید بین گروه‌های مرجع ارباب رجوع، این بخش همواره جایگاه ویژه و برجسته‌ای داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی با کاریزمای حضرت امام بود. می‌توانیم ادعا کنیم همه جمعیت کشور یا حداقل بالای ۹۰ درصد پشت رهبری این انقلاب که یک انقلاب فرهنگی بود و رهبر آن یک مرجع گرانقدر شیعه بود قرار گرفتند.

وی افزود: امروز در دهه پنجم انقلاب سندی که تکلیف برای همه ما بوده تا در این مسیر شرکت کنیم، سند چشم انداز است. جهت‌گیری سند چشم انداز جایگاه اول منطقه در همه شاخص‌ها و الهام بخش در دنیای اسلام بود و بنا بر این بوده و هست که سال آینده کشور به این هدف برسد.

عارف بیان کرد: ۲۰ سال از این سند می‌گذرد، چقدر توانستیم در بخش‌های نرم‌افزاری حرکت کنیم؟ آسیب اجتماعی که امروز با آن روبرو هستیم نشان می‌دهد با این اهداف و شاخص‌ها خیلی فاصله داریم. چرا؟! پاسخ این سوال را در جمع این بزرگان و عزیزان باید پیگیری کنیم.