تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3774684
شناسه : 3774684
تاریخ :
اتحادیه اوراسیا، شانگهای و بریکس: ستون اقتصاد جهانی آینده اقتصاد ایران: رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه طی اظهاراتی در مجمع اقتصادی شرق تأکید کرد که اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU)، سازمان همکاری شانگهای (SCO) و بریکس، به همراه نهادهای شریک، می‌توانند تبدیل به ستون فقرات اقتصاد بین‌المللی شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر شوخین، رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه، طی اظهاراتی در مجمع اقتصادی شرق تأکید کرد که اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU)، سازمان همکاری شانگهای (SCO) و بریکس، به همراه نهادهای شریک، می‌توانند تبدیل به ستون فقرات اقتصاد بین‌المللی شوند.

وی تاکید کرد که هماهنگ‌سازی برنامه‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و بریکس و تقویت همکاری در صنایعی که دارای بازدهی بالا هستند، بسیار مهم است.

شوخین همچنین پشینهاد کرد که موانع قانونی موجود، به ویژه در حوزه مالیات و کنترل ارز، برداشته شود و فرصتی واقعی برای استفاده از هرگونه ارز دیجیتال قابل اعتماد در این زمینه برای حل مشکل پرداخت‌های تجاری خارجی فراهم شود.

به گفته وی، حذف موانع قانونی موجود، به ویژه در حوزه مالیات و کنترل ارز، ضروری است.

بر اساس این گزارش، مجمع اقتصادی شرق (EEF) در تاریخ 3 تا 6 سپتامبر 2024 در دانشگاه فدرال خاور دور ولادی‌وستوک برگزار شد.

این مجمع یکی از بزرگترین کنفرانس‌های بین‌المللی روسیه است که از سال 2015 در جزیره روسکی در ولادی‌وستوک برگزار می‌شود. این مجمع به ابتکار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هر ساله برگزار می‌شود.

بنیاد روس‌کنگرس از سال 2016 به عنوان برگزارکننده این مجمع فعالیت می‌کند و خبرگزاری تاس شریک اطلاع‌رسانی عمومی این مجمع بوده است.

انتهای پیام/