تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3774645
شناسه : 3774645
تاریخ :
ارائه مشاوره حقوقی رایگان به خانواده‌های سندروم داون اقتصاد ایران: طرح ملی "با وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در خدمت فرشتگان سندروم داون" با هدف ارائه رایگان خدمات مشاوره حقوقی - قضایی و روانشناسی - مددکاری به خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون، از امروز در سراسر کشور افتتاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین آغاز اجرای طرح ملی "با وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در خدمت فرشتگان سندروم داون" با هدف ارائه رایگان خدمات مشاوره حقوقی ـ قضایی و روانشناسی ـ مددکاری به خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون، امروز دوشنبه 19 شهریور رونمایی شد.

این طرح به همت معاونت حقوق عامه و امور اجتماعی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در کانون خیریه سندروم داون ایران اجرایی شده‌ است.

حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه درباره این طرح ملی اظهار کرد: یکی از وظایف و تکالیف مرکز، حفط و احیا و گسترش حقوق عامه است و در این راستا و در قالب‌های مختلف اقدام به ارائه مشاوره‌های حقوقی و کارشناسی رایگان به مردم می‌کند. در اجرای تکلیف خود هم در تازه‌ترین مورد، ارائه مشاوره‌های حقوقی و روان‌شناسی به خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون از امروز آغاز شد.

وی افزود: از قبل، تفاهمی بین مرکز و کانون سندروم داون ایران منعقد شده بود که در ادامه منجر به افتتاح این طرح ملی برای مدت 2 سال شد تا خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون بتوانند از خدمات مشاوره رایگان بهره ببرند.

عبدلیان‌پور ادامه داد: این مشاوره‌ها نه تنها در بحث حقوق و وکالت که شامل موارد کارشناسی رسمی و مشاوره خانواده و روان‌شناسی در سراسر کشور خواهد بود.

پوراندخت بنیادی؛ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون سندروم داون ایران با ییان سخنانی درباره این طرح ملی گفت: به دلیل وجود مشکلات حقوقی و نیز روانکاوی خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون و هزینه‌های گزافی که به این خانواده‌ها تحمیل می‌شود، با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه وارد مذاکره شدیم تا خانوده 120 هزار سندروم داون بتوانند از خدمات حقوقی و روان‌شناسی رایگان استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه بین مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون سندرم داون، در هر استانی که حداقل 5 نیازمند به دریافت مشاوره‌های حقوقی و روان‌‌شناسی وجود داشته باشد، وکلا و مشاوران مرکز وکلا اقدام به برگزاری میز خدمت رایگان در همان استان خواهند کرد.

انتهای پیام/