تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3774641
شناسه : 3774641
تاریخ :
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قبضه «شریفی‌ها» اقتصاد ایران: دانشگاه شریف تاکنون چهار دانش‌آموخته و استاد به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فرستاده است و شنیده‌ها از انتصاب نفر پنجم حکایت دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه شریف، در ادامه انتصاب شریفی‌ها در مجموعه‌های دولتی، چهار انتصاب جدید در معاونت علمی رقم خورده و حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف را در دولت جدید پررنگ‌تر کرده است.

اولین انتصاب توسط رئیس‌جمهور رقم خورد و حسین افشین به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان منصوب شد.

پس از این حکم، افشین، دکتر سعید سهراب‌پور رئیس دانشگاه شریف در سال‌های ۷۶ تا ۸۹، استاد پیشکسوت دانشکده مکانیک و چهره ماندگار مهندسی را به عنوان مشاور رئیس بنیاد ابقا کرد.

همچنین افشین، دکتر سعید خدایگان استاد دانشکده مکانیک دانشگاه شریف که ریاست دبیرخانه جذب بنیاد ملی نخبگان، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده مکانیک، عضویت هیئت جذب نخبگان، مدیر و سردبیر مجله فناورد، پژوهشگر برگزیده، استاد برتر فرهنگی و آموزشی‌ را در کارنامه دارد به عنوان قائم مقام رئیس و مسئول بنیاد منصوب کرد.

از طرف دیگر شنیده‌ها حاکی‌ است که با حکم افشین، رضا حاتمی دانش‌آموخته مهندسی هوافضا دانشگاه شریف، به عنوان مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی ریاست جمهوری منصوب شده است‌. ریاست هیئت مدیره پژوهشکده شهید رضایی، مدیرعامل راهبران فناوری معراج و مشاور استاندار آذربایجان در حوزه نوآوری و فناوری، از سوابق وی است.

در نهایت هم رضا بخشی‌آنی به‌عنوان مشاور عالی معاون علمی رئیس‌جمهور منصوب شده است. «بخشی‌آنی» فارغ‌التحصیل صنایع با گرایش تحلیل سیستم‌ها از شریف است و در همین دانشگاه تحصیلات تکمیلی خود را در رشته اقتصاد تا مقطع دکتری ادامه داده است.