تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3774635
شناسه : 3774635
تاریخ :
سایه جریمه ۱۴میلیارد دلاری و مناظره انتخاباتی بر مراسم آیفون۱۶ اقتصاد ایران: مارک گرومن خبرنگار نشریه بلومبرگ در گزارشی دلیل تغییر روز مراسم رونمایی آیفون ۱۶ را فاش کرد.  

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، طبق این گزارش این مراسم یک روز جلو افتاده تا از همزمان شدن آن با اعلام رای دادگاهی که ممکن است به جریمه ای سنگین برای اپل منجر شود، مصادف نباشد.

کمیسیون اتحادیه اروپا تصمیم دارد در دهم سپتامبر سال جاری میلادی مشخص کند آیا اپل باید جریمه بی سابقه ۱۴ میلیارد دلاری برای فرار از مالیات را بپردازد یا خیر. این تصمیم پس از ۸ سال جدال قانونی درباره این ادعاها که اپل از پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار مالیات شرکتی از درآمدش در اروپا فرار کرده یا خیر، گرفته می شود.

دستور دادگاه سایه بر مراسم رونمایی آیفون ۱۶ اپل انداخته و این شرکت را مجبور کرد تا رویداد خود را در نهم سپتامبر برگزار کند. چنین اقدام بی سابقه ای نشان دهنده اهمیت پرونده و احتمال تاثیرات مالی آن بر اپل است. اگر روز رونمایی آیفون و اعلام تصمیم دادگاه یکسان مانده بود، بر مراسم تاثیر می گذاشت.

اپل علاوه بر تصمیم دادگاه قصد دارد از نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نیز دوری کند که در ۱۰ سپتامبر برگزار می شود بنابراین اپل با تغییر روز رونمایی آیفون ۱۶، اطمینان حاصل می کند حداکثر توجهات به این رویداد شود.

هرچند تصمیم اپل برای تغییر زمان مراسم چندان چالش برانگیز نیست اما نشان دهنده اهمیت جدال قانونی شرکت با کمیسیون اتحادیه اروپا است. اگر جریمه ۱۴ میلیارد دلاری برای اپل تعیین شود، این رقم یکی از بزرگترین جریمه های وضع شده برای شرکت های فناوری به حساب می آید و تاثیر مهمی بر وضعیت مالی اپل خواهد داشت.

دولت ها و شرکت های مختلف در سراسر جهان منتظر رای دادگاه درباره این پرونده هستند.