تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774633
شناسه : 3774633
تاریخ :
شمار غریق در مازندران کاهش یافت/ وجود ۷۳۹ نقطه خطرآفرین اقتصاد ایران: ساری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از کاهش ۵۵ درصدی شمار غریق سال جاری در این استان خبر داد و گفت: شمار غریق از ۴۵ نفر سال قبل به ۲۰ نفر کاهش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عزیززاده بعدازظهر دوشنبه در ستاد ساماندهی سواحل گفت: تعداد نجات یافتگان از غرق شدگی در آب‌های دریای خزر از ابتدای خرداد ماه تا ۱۸ شهریور ماه توسط ناجیان غریق استقرار یافته در نوار ساحلی به ۸۰۹ نفر رسید که از این تعداد ۵۸۷ نفر آقا و ۲۲۲ نفر خانم بودند.

وی با اشاره به کاهش ۵۵ درصدی آمار غریق دریای مازندران نسبت به سال گذشته که از ۴۵ نفر به ۲۰ نفر کاهش یافت، آن را ناشی از تمرکز مدیریتی دانست وافزود: امسال با راهبری‌های استاندار و بسترسازی‌های فرهنگی کاهش جدی آمار غریق را در سواحل استان شاهد بودیم.

عزیززاده گرجی با تأکید بر اینکه غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته‌اند، اظهار داشت: مردم از ورود به مناطق خطرآفرین جهت شنا جلوگیری کنند.

وی با اشاره به نصب بنر و پرچم هشدار در سواحل خطرآفرین، از مردم خواست به اخطارهای ناجیان توجه کنند و ادامه داد: همچنین گشت‌های دریایی، خودرویی و موتوری را نیز در سواحل راه اندازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در نوار ساحلی استان مازندران، در حال حاضر ۷۳۹ نقطه به عنوان نقطه خطرآفرین برای شنای گردشگران شناسایی شده‌اند.

عزیززاده گرجی با اشاره به استقرار ناجیان غریق در طول بیش از ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران، تصریح کرد: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در قالب چند شیفت به گردشگران خدمات رسانی می‌کنند و هزار و ۳۳۰ نفر ناجیان از سوی استانداری و ۲۳۰ نفر نیز شامل نیروهای داوطلب هلال احمر در نقاط خطرآفرین ساحلی مازندران مستقر هستند و ۲۰۰ نفر نیز در مجموع طرح‌های ساماندهی استان توسط بخش خصوصی استقرار یافته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران یادآور شد: رویکرد مردمی سازی فرآیند مدیریت در سواحل دریای خزر هدف محوری وزارت کشور است.

عزیززاده گرجی ادامه داد: با توجه به سفر میلیونی هموطنان به سواحل دریا در تابستان تدوین برنامه‌های فرهنگی دریا در دستور کار قرار گرفت و توزیع بسته‌های فرهنگی متنوع انجام پذیرفت و با هماهنگی خوب دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی تابستان امسال وضعیت مطلوبی را در سواحل استان شاهد بودیم.