تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774629
شناسه : 3774629
تاریخ :
پیش بینی برداشت ۱۵۰۰ تن انار از باغات اندیکا اقتصاد ایران: اهواز - مدیر جهادکشاورزی اندیکا از برداشت ۱۵۰۰ تن انار از باغات اندیکا خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز دایی چین پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت انار در سطح ۲۲۰ هکتار از باغات شهرستان از ۲۰ مرداد آغاز شده است و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۰۰ تن انار از سطح باغات شهرستان اندیکا برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی اندیکا گفت: للر، کتک، سوسن، کموفه، دوراب، چزی، رپی، شاهزاده عبدالله و شلا از مناطق مهم تولید انار در شهرستان هستند.

دایی چین تصریح کرد: ارقام کشت شده از ارقام بومی و محلی شهرستان است که با آب و هوا و شرایط منطقه سازگاری دارند لذا جهت توسعه سطح کشت انار می‌توان از ارقام بومی شهرستان و ارقام تجاری که مورد تأیید مرکز تحقیقات هستند، استفاده کرد.

وی اضافه کرد: آفت کرم گلوگاه مهمترین تهدید باغات انار شهرستان است و باغدار با عملیات اصلاح و به باغی مانند جمع آوری میوه‌های به جا مانده از سال قبل و میوه‌ها و شاخه‌های آلوده و معدوم کردن آنها، شخم کف باغ در زمستان، هرس درختان، آبیاری منظم باغات جهت جلوگیری از ترک خوردگی میوه و استفاده از تله‌های فرمونی در زمان گلدهی درختان از جمله اقدامات پیشگیرانه در کنترل این آفت به حساب می آیند.

مدیر جهادکشاورزی اندیکا اظهار کرد: میوه‌های برداشت شده بیشتر به صورت ناردانه (ترشی) و رب انار فرآوری و روانه بازار یا استفاده روزانه باغداران می‌شوند.

دایی چین ادامه داد: جذب سرمایه گذاری در زمینه فرآوری محصول تولید شده و ضایعات آن مانند پوست میوه می‌تواند به تولیدکنندگان در زمینه عرضه بهتر محصول تولیدی خود و دستیابی به بازارهای جدید کمک شایانی کند.