تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3774609
شناسه : 3774609
تاریخ :
"حکمرانی علوی" الگوی حرکت نظام اسلامی است اقتصاد ایران: آیت الله حسینی بوشهری گفت: نظام اسلامی باید بر اساس الگوی حکمرانی علوی و بر پایه مفهوم مترقی غدیر عمل کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در جلسه‌ای که با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر؛ حسینی قزوینی و حسن مشتاقی از اعضاء هیئت امناء بنیاد تشکیل شد،‌ اظهار داشت: نام غدیر نامی است که همه افتخار می‌کنند زیر پرچم مقدس غدیر قرار گیرند‌. بنیاد بین المللی غدیر در زمانی فعالیت دارد که جمهوری اسلامی از نام مبارک غدیر شکل گرفته است.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر استان قم تصریح کرد:‌ بنیاد بین‌المللی غدیر در حوزه معرفت‌افزایی نسبت به امیرالمؤمنین (ع) و اهل بیت علیهم السلام و نیز در بخش توسعه و تعمیق محبت جامعه نسبت به آن بزرگواران اقدامات مؤثری انجام داده است البته امروز در بُعد اطاعت از اهل بیت علیهم السلام و پیروی از سبک زندگی و حکمرانی علوی نیازمند یک برنامه منسجم و کاربردی هستیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت:‌ بنیاد غدیر در بُعد سوم یعنی تبیین ضرورت اطاعت پذیری به ویژه از سبک حکمرانی علوی، باید یک سرفصل جدیدی باز کند و بر مبنای آموزه‌های امام علی (ع) در بخش‌های مختلف عبادی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و... روش‌ها را برای مدیران کشور تبیین و پیروی از تعالیم امیرالمؤمنین (ع) را از آن‌ها مطالبه کند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام صدیقی، دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر، طی سخنانی با اشاره به پرچمداری غدیر توسط علما و اندیشمندان دینی در طول تاریخ تصریح کرد: در عصر حاضر حضرت امام خمینی (ره) با الهام از الگوی حکومتی غدیر، حکومت علوی را با عنایت الهی و همراهی مردم شریف و ولایتمدار باز مهندسی کرد که پس از ایشان نیز کشور از مسیر حکومت غدیری خارج نشد و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای با همان آهنگ مردم را در صحنه نگه داشتند و مواضع ولایی انقلاب اسلامی کماکان حفظ و به سراسر دنیا صادر شده است.

 

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: نهاد بنیاد بین‌المللی غدیر که با اهتمام خالصانه و متواضعانه فقیه عالیقدر و مجاهد بصیر حضرت آیت الله خزعلی (ره) و مجاهدت و همراهی عالمان ولایتمدار نظیر حضرات آیات احمد جنتی، محمدعلی موحدی کرمانی، محمد محمدی گلپایگانی، محمدرضا مهدوی کنی،‌ علامه عسکری ،‌ محمدمهدی آصفی و... با هدف تبیین و ترویج فرهنگ غنی غدیر و حمایت از نظام علوی و غدیری تشکیل شد.

او ادامه داد: بزرگان خالصی از برجستگان و زبدگان و از خط‌شکنان میدان ولایی هم در علم و هم در عمل در به ثمر نشستن این شجره طیبه نقش‌آفرینی کرده‌اند و اکنون نیز نیازمند بهره‌مندی از خدمات بیش از پیش اندیشمندان و علاقه مندان به خدمت در غدیر هستیم.

در ادامه حجت الاسلام حسینی قزوینی طی سخنانی اظهار داشت: ما بیش از بیست سال است که با عضویت در هیئت معظم امناء‌و هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر افتخار خدمت به آستان مقدس امام علی (ع) را داریم. این نهاد فرهنگی‌، ‌مذهبی خدمات ارزشمندی در حوزه توسعه شناخت و معرفت جامعه نسبت به فرهنگ غنی غدیر ،‌آموزه‌های امیرالمؤمنین (ع) و معارف اهل بیت علیهم السلام در داخل و خارج از کشور داشته است.

او خاطرنشان کرد: در عرصه آموزش و تربیت متخصصان و مبلغان غدیر و نیز پاسخگویی به شبهات پیرامون غدیر و امیرالمؤمنین (ع) خدمات بنیاد در سطح جامعه ارزنده،‌ مفید و مؤثر بوده که امیدواریم این مسیر تداوم داشته باشد.

در انتهای جلسه حسن مشتاقی، عضو هیئت امناء و معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر، گزارش مختصری از برنامه‌ها و فعالیت‌های غدیری و علوی سال جاری ارائه کرد.

انتهای پیام/