تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3774585
شناسه : 3774585
تاریخ :
هشدار کلینیک‌های آلمان درباره ناتوانی در مراقبت از بیماران اقتصاد ایران: انجمن بیمارستان‌های آلمان با توجه به افزایش هزینه‌ها و تشدید کسری بودجه وضعیت مالی کلینیک‌های این کشور را جدی‌تر از همیشه دانسته و درباره محدودیت‌ها در مراقبت از بیماران هشدار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ان تی وی" در مطلبی نوشت: با توجه به افزایش هزینه ها و تشدید کسری بودجه، کلینیک ها درآلمان نسبت به محدودیت در مراقبت از بیماران هشدار داده‌اند.

"جرالد گاس"، مدیر عامل انجمن بیمارستان‌های آلمان (DKG)، پیش از برگزاری رویدادی در مورد اصلاح کلینیک‌ها در روز دوشنبه در برلین، به آیسبورگر آلگماینه گفت: وضعیت مالی کلینیک‌های آلمان جدی‌تر از همیشه است. وی تاکید کرد که تقریبا از هر دو کلینیک یکی در حال برنامه ریزی برای تشدید اقدامات کاهش هزینه است، که گاهی اوقات بر مناطق مربوط به مراقبت تاثیر می گذارد.

رئیس انجمن بیمارستان ها از "کارل لوترباخ"، وزیر بهداشت آلمان خواست تا دستمزد شرکت های بیمه سلامت را با افزایش تورم و افزایش دستمزدها تنظیم کند. گاس توضیح داد: هزینه‌های کلینیک‌ها از سال‌های 2022 و 2023 به پایان رسیده است. بدون جبران این پیامدهای تورم، موجودیت تعداد بیشتری از این کلینیک ها در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

DKG انتظار دارد که کلینیک ها در سال جاری کسری کلی 6 میلیارد یورویی داشته باشند. گاس بر این عقیده است که اگر دستمزد بیمارستان ها بهبود نیابد، خطر محدودیت در مراقبت از بیمار وجود خواهد داشت. به گفته وی در این شرایط لیست های انتظار برای عملیات برنامه ریزی شده می تواند معرفی شود. رئیس DKG گفت: "سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان در خطر از دست دادن علامت تجاری خود است که در آن بیماران - صرف نظر از اینکه بیمه قانونی دارند یا خصوصی - دسترسی سریع به بیمارستان ها با انتخاب خوب دارند.

وی تاکید کرد: اصلاحات بیمارستانی که توسط ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی برنامه ریزی شده است، هیچ پیشرفت واقعی را به همراه ندارد. "گاس" از ایالت ها خواست تا قانون را در بوندسرات مسدود کنند و سپس در یک فرآیند میانجیگری آن را به طور اساسی بهبود بخشند.

در این میان همچنین حامیان بیماران نیز درباره شرایط موجود ابراز نارضایتی کرده و وزیر بهداشت فدرال را به کمبود بودجه برای طرح های اصلاحی خود در کلینیک های آلمان متهم کردند.

"یوگن بریش"، هیئت مدیره بنیاد حمایت از بیماران آلمان، در این باره به شبکه تحریریه آلمان (RND) گفت که نه دولت فدرال آلمان و نه دولت ایالتی بودجه کافی برای اصلاح بیمارستان ها اختصاص نداده اند. وی افزود: تغییر 1750 بیمارستان ضروری است و هزینه دارد. اما این دقیقاً همان چیزی است که گم شده است.

"بریش" این انتقاد را وارد کرد که لاوترباخ هیچ چیزی در بودجه فدرال برای تجدید ساختار کنار نگذاشته بود در عوض، او به سرعت به صندوق سلامت بیمه شدگان می رسد. رئیس این انجمن همچنین از برنامه های مالی ایالت های فدرال برای کلینیک ها انتقاد کرد و آن را "ضعیف" خواند.

"بریش" این انتقاد را وارد کرد که علاوه بر این، پروژه اصلاحات فاقد توجه به دیدگاه بیماران است. وی به RND گفت: "کیفیت و مدیریت خطا همچنان هیچ نقشی در مراقبت از بیمار بستری ندارد.

در اجلاس بیمارستانی سال 2024 جامعه بیمارستانی آلمان که روز دوشنبه در برلین برگزار می شود اصلاحات بیمارستانی لاوترباخ به طور خاص مورد بحث قرار خواهد گرفت. قرار است وزیر بهداشت آلمان بعدازظهر امروز در این باره سخنرانی کند. این اصلاحات در ماه مه توسط کابینه فدرال تصویب شد و اکنون در بوندستاگ مورد بحث قرار گرفته است.

انتهای پیام/