تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3774582
شناسه : 3774582
تاریخ :
آغاز چشمگیر جدیدترین بیتل‌جوس در گیشه جهانی اقتصاد ایران: «بیتل‌جوس بیتل جوس» ساخته جدید تیم‌ برتون در نخستین هفته اکران جهانی خود به فروش چشمگیر ۱۴۵ میلیون دلاری دست یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایسنا: «بیتل‌جوس بیتل جوس» ساخته جدید تیم‌ برتون در نخستین هفته اکران جهانی خود به فروش چشمگیر ۱۴۵ میلیون دلاری دست یافت.

کمدی ترسناک «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» محصول کمپانی برادران وارنر با حضور دوباره تیم برتون به عنوان کارگردان و نقش‌آفرینی ستاره‌هایی چون مایکل کیتون و وینونا رایدر، ۳۶ سال پس از فیلم اصلی در سال ۱۹۸۸، پس از رونمایی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز در نخستین هفته اکران جهانی خود به فروشش بالغ بر ۱۴۵ میلیون دلار در ۷۰ کشور دست یافت.

ساخته جدید تیم برتون در گیشه آمریکای شمالی فراتر از انتظارات با فروش ۱۱۰ میلیون دلاری در آخر هفته اول از ۴۵۷۵ سالن سینما، دومین افتتاحیه بزرگ سپتامبر سینمای آمریکا (پس از فروش ۱۲۳.۴ میلیون دلاری فیلم «آن» در سال ۲۰۱۷ ) را رقم زد. این فیلم دومین فیلم موفق از تیم برتون در فروش افتتاحیه پس از «آلیس در سرزمین عجایب» است که در سال ۲۰۱۰ با ۱۱۶.۱ میلیون دلار اکران خود را آغاز کرد و در نهایت به فروش جهانی بالغ بر یک میلیارد دلار در سراسر جهان رسید.

این فیلم در بریتانیا با ۹.۶ میلیون دلار از ۱۴۳۵ سالن سینما در رتبه نخست پرفروش‌های هفته قرار گرفت و تقریباً با افتتاحیه فیلم پرفروش برتون در سال ۲۰۰۵ با عنوان «چارلی و کارخانه شکلات سازی» برابری می‌کند.

«بیتل‌جوس بیتل‌جوس» در مکزیک ۶.۵ میلیون دلار، در استرالیا ۲.۶ میلیون دلار، در اسپانیا ۲.۵ میلیون دلار و در ایتالیا نیز ۱.۷ میلیون دلار در هفته نخست اکران فروخت.

قسمت دوم  فیلم «بیتل‌جوس» قرار است از تاریخ ۶ سپتامبر از طریق کمپانی برادران وارنر در ایالات متحده منتشر شود و از ۴ سپتامبر در سطح بین المللی عرضه می‌شود.

به گزارش اسکرین، این فیلم داستان سه نسل از قبیله دیتز را روایت می‌کند که پس از یک مرگ ناگهانی در خانواده به خانه خود در کنار رودخانه نقل مکان می‌کنند. هنگامی که شخصیت آسترید (جنا اورتگا) دختر نوجوان سرکش لیدیا (وینونا رایدر) دریچه‌ای به زندگی پس از مرگ پنهان شده در زیرزمین کشف می‌کند.

«بیتل جوس بیتل‌جوس»جدیدترین عنوان ترسناکی است که «جنا اورتگا» در آن بازی کرده است. او پیش از این با بازی در در سریال اصلی تیم برتون برای شبکه نتفلیکس با عنوان «چهارشنبه» در نقش یکی از اعضای خانواده آدامز و همچنین در دو قسمت از سری فیلم‌های «جیغ» بازی کرده است و «مایکل کیتون»، «مونیکا بلوچی»، «ویلم دفو»، «کاترین اوهارا» و «جاستین ترو» دیگر بازیگران این فیلم هستند.

تیم برتون فیلم «بیتل جوس بیتل‌جوس» را بر اساس فیلمنامه ای از «آلفرد گوف» و «مایلز میلار» کارگردانی کرده است و «مارک توبروف»،«دده گاردنر»، «جرمی کلینر»، «تامی هارپر» در کنار تیم برتون تهیه‌کنندگان این فیلم هستند و نام «برد پیت» نیز در میان تهیه کنندگان اجرایی این اثر سینمایی قرار دارد.