تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3774559
شناسه : 3774559
تاریخ :
آغاز اجرای طرح ملی خدمات مشاوره به خانواده‌های سندروم داون اقتصاد ایران: رئیس مرکز وکلا قوه قضاییه از آغاز اجرای طرح ملی خدمات مشاوره به خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اولین برنامه ارائه خدمات مشاوره رایگان حقوقی، روانشناسی و مددکاری وکلا به افراد دارای سندروم داون و خانواده‌های آن‌ها با حضور رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون سندروم داون ایران در خیریه بهشت امام رضا برگزار شد.

پوراندخت بنیادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون سندروم داون ایران با ییان سخنانی درباره این طرح ملی گفت: به دلیل وجود مشکلات حقوقی و نیز روانکاوی خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون و هزینه‌های گزافی که به این خانواده‌ها تحمیل می‌شود، با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه وارد مذاکره شدیم تا خانواده ۱۲۰ هزار سندروم داون بتوانند از خدمات حقوقی و روان‌شناسی رایگان استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه بین مرکز وکلای قوه قضائیه و کانون سندرم داون، در هر استانی که حداقل ۵ نیازمند به دریافت مشاوره‌های حقوقی و روان‌شناسی وجود داشته باشد، وکلا و مشاوران مرکز وکلا اقدام به برگزاری میز خدمت رایگان در همان استان خواهند کرد.

حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه نیز درباره این طرح ملی بیان کرد: یکی از وظایف و تکالیف مرکز، حفظ و احیا و گسترش حقوق عامه است و در این راستا و در قالب‌های مختلف اقدام به ارائه مشاوره‌های حقوقی و کارشناسی رایگان به مردم می‌کند.

وی افزود: با توجه به صحبت‌ها احساس نیاز شد که ما باید به خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون خدمت کنیم، که موجب شد به برکت این ایام یک تفاهمی داشته باشیم و ارائه مشاوره به خانواده‌های این عزیزان از امروز آغاز شد.

عبدلیان پور ادامه داد: کارشناسان مرکز وکلا نه تنها مشاوره حقوقی بلکه مشاوره روانشناسی و مددکاری را به صورت رایگان به این عزیزان در سراسر کشور ارائه می‌دهد.

آغاز اجرای طرح ملی خدمات مشاوره به خانواده‌های سندروم داون