تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3774552
شناسه : 3774552
تاریخ :
زنگ خطر برای تل‌آویو به صدا درآمد اقتصاد ایران: بررسی ابعاد عملیات ویژه یک شهروند اردنی علیه صهیونیست‌ها در کنار غافلگیری نیروهای مسلح یمن برای دشمن از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: عملیات یک شهروند اردنی علیه رژیم صهیونیستی که به هلاکت سه صهیونیست منجر شد بار دیگر نشان داد که مواضع ملت‌های عربی با نظام‌های سازشگر آنها در قبال آرمان فلسطین و جنایات تل آویو علیه نوار غزه متفاوت است.

زنگ خطر برای تل‌آویو به صدا درآمد

روزنامه القدس العربی در خصوص عملیات یک شهروند اردنی نوشت: عملیات روز گذشته یک شهروند اردنی که باعث کشته شدن سه صهیونیست شد نخستین عملیات در نوع خود از زمان آغاز طوفان الاقصی به شمار می‌رود. اردنی‌ها بعد از این عملیات اقدام به پخش شیرینی در خیابان‌ها کردند تا بدین وسیله با شهید نامیدن عامل این عملیات، از وی قدردانی کنند. این عملیات نمادهای زیادی با خود دارد چرا که عامل آن ماهر الجازی، از روستای شیخ هارون الجازی بود که در جنگ سال ۴۸ علیه رژیم صهیونیستی افراد زیادی از این روستا داوطلب شدند. عملیات مذکور یک واکنش مردمی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری به شمار می‌رود.

زنگ خطر برای تل‌آویو به صدا درآمد

روزنامه رأی الیوم در خصوص نوار غزه نوشت: رژیم صهیونیستی همزمان با تشدید حملات خود علیه نوار غزه به دنبال پیاده کردن سیاست بیرون راندن مردم فلسطین از سرزمین خود است. تل آویو می کوشد کرانه باختری را نیز مانند نوار غزه زیر حملات نسل کشی خود قرار داده و نیروهای مقاومت را در این منطقه هدف قرار دهد. در صورت از سر گرفتن حملات صهیونیست‌ها علیه کرانه باختری، این منطقه دیگر برای اشغالگران امن نخواهد بود و نیروهای مقاومت از تمام توان خود برای هدف قرار دادن آنها استفاده می‌کنند. کرانه باختری نیز برای صهیونیست‌ها تبدیل میدان نبردی مانند نوار غزه خواهد شد که تعداد زیادی از نظامیان اشغالگر را در خود می بلعد.

زنگ خطر برای تل‌آویو به صدا درآمد

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص عملیات اردن نوشت: عملیات گذرگاه میان اردن و کرانه باختری نشان داد که اردنی‌ها تا چه حد نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نفرت دارند. این عملیات بار دیگر ضعف سیستم امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی را نشان داد چرا که در یک مکان بسیار حساس برای این رژیم انجام شد. ممکن است عملیات‌های مشابهی در آینده انجام شود و تل آویو نمی‌تواند جلوی چنین عملیات‌هایی را بگیرد. همین مسأله زنگ خطر را برای رژیم صهیونیستی در برابر کشورهای همسایه خود و مردم خشمگین از جنایات نسل کشی در نوار غزه به صدا در می‌آورد.

زنگ خطر برای تل‌آویو به صدا درآمد

روزنامه سوری الثوره در خصوص ناتو نوشت: حوادث و وقایع نشان می‌دهد که پیمان ناتو بدترین پیمان‌هایی بود که در طول تاریخ به وجود آمده است. حملات اوکراین علیه روسیه نشان داد که ناتو تا چه حد فریبکار بوده و روح خصمانه خود را در لحظه مناسب نشان داده است. میلیاردها میلیارد حمایت مالی و تسلیحاتی از اوکراین به عمل آورده تا جنگ ادامه پیدا کند. هر زمان که ناتو احساس می‌کند جنگ به پایان خود نزدیک می‌شود سطح حمایت‌هایش را از اوکراین افزایش می‌دهد و در عین حال مدعی است چین و ایران به روسیه سلاح ارسال می‌کنند!

زنگ خطر برای تل‌آویو به صدا درآمد

روزنامه سوری الوطن در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: در جنگ‌های سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هیچکدام از مقامات این رژیم نامی از محور فیلادلفیا به میان نیاوردند و کسی بر ضرورت به دست گرفتن کنترل آن تاکید نداشته است اما اینک شاهد اصرار نتانیاهو برای باقی ماندن نظامیان صهیونیست در این محور و بهانه جدید وی برای ناکام گذاشتن دستیابی به توافق با حماس هستیم. در داخل رژیم صهیونیستی نیز مخالفت‌هایی در میان فرماندهان نظامی و سیاسیون نسبت به حضور نظامیان صهیونیست در محور فیلادلفیا وجود دارد و اساساً آنها اهمیتی به این محور نمی‌دهند.

زنگ خطر برای تل‌آویو به صدا درآمد

روزنامه المراقب العراقی در خصوص عملیات کرامه نوشت: به نظر می‌رسد تحولات جنگ در منطقه با آهنگ سریع‌تری در حال رخ دادن است و محور مقاومت غافلگیری‌های زیادی برای دشمن آماده کرده است. بعد از عملیات محور مقاومت در خلال طوفان الاقصی، به نظر می‌رسد عملیات‌های دیگری نیز در مناطقی که دشمن فکر آن را نمی‌کرد مانند مصر و اردن در حال رخ دادن است. این همان چیزی است که دشمن به شدت از آن وحشت دارد؛ گسترش دایره جبهه‌های درگیری به خارج فلسطین.

زنگ خطر برای تل‌آویو به صدا درآمد

روزنامه یمنی المسیره نوشت: با توجه به سخنرانی اخیر رهبر جنبش انصارالله یمن درباره تکنولوژی‌های پیشرفته و بی سابقه که در اختیار نیروهای مسلح یمن است می‌توان گفت که این تکنولوژی‌ها برآمده از ابتکارات نظامی تاکتیکی و تکنیکی نیروهای یمنی خواهد بود که یک غافلگیری بزرگ و بی سابقه برای دشمن در تاریخ به وجود می‌آورد. به عنوان مثال می‌توان به حملات پهپادی، موشکی، جنگ سایبری و نفوذ به اراضی اشغالی در آن واحد اشاره کرد که دشمن را به شدت غافلگیر می‌کند. و یا اینکه پهپادها مانند اسب تروا یک عملیات شناسایی بدون آنکه دشمن متوجه شود انجام دهند.