تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774543
شناسه : 3774543
تاریخ :
واگذاری ها در سعدالسلطنه باید بر اساس قانون و شفاف باشد اقتصاد ایران: قزوین- دبیر شورای اسلامی شهر قزوین گفت: تمامی فرایندها در مجموعه سعدالسطلنه باید بر اساس ضوابط مصوب شده در شورای اسلامی شهر قزوین و به صورت شفاف انجام شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

قاسم اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرایند واگذاری غرفه‌ها در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه اظهار کرد: شورای شهر ششم از ابتدا شفافیت در همه امور را در دستور کار خود قرار داده و تلاش کرد مسائل مرتبط با مردم به صورت شفاف اعلام شود.

وی افزود: تا پیش از این در مجموعه سعدالسلطنه افرادی بودند که حاضر بودند با پرداخت اجاره بهای یک غرفه ساده در مجموعه سعدالسلطنه داشته باشند اما واگذاری رابطه‌ای مانع این اقدام و درخواست مردم شده بود.

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: در شورای شهر ششم تلاش کردیم تا از واگذاری‌های رابطه‌ای اجتناب کرده و با تصویب یک شیوه نامه، واگذاری غرفه‌ها با مزایده انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات در این واگذاری این است که برای حفظ هویت تاریخی سعدالسلطنه تعدادی محدودی از غرفه‌ها را با مصوبه شورای شهر و در ضابطه مشخص در اختیار برخی افراد هنرمندان شاخص استان باقی مانده است.

اللهیاری تاکید کرد: اما بقیه غرفه‌ها که بدون ضابطه و بیرون از چارچوب مزایده و در فرایندی نا مشخص و ناعادلانه واگذار شده باید در کمال شفافیت و از طریق مزایده واگذار شود.

وی ادامه داد: از اتفاقاتی که در مجموعه سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین رخ داده حمایت می‌کنیم و معتقدیم تمامی فرایندها در مجموعه سعدالسلطنه باید بر اساس ضوابط مصوب شده در شورای اسلامی شهر قزوین انجام شود.

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: همانطور که نماینده مردم هستیم و باید از حقوق آنها دفاع کنیم باید از مدیریت صحیح در اداره امور شهر و بیت المال نیز دفاع کنیم.

وی ادامه داد: اجرای قانون و عدالت برای ما یک اصل محسوب می‌شود و هرکسی که به قانون تمکین نمی‌کند باید از طریق حقوقی پیگیری کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: همانطور که در بخش‌های مختلف مدیریت شهری به حمایت دستگاه قضا هستیم و طبیعتاً در این فرایند هم نیاز و انتظار داریم دستگاه‌های نظارتی برای برقراری شفافیت و عدالت حامی مدیریت شهری باشند.

وی در پایان یادآور شد: از شهردار هم انتظار داریم از مدیران فساد ستیز در شهرداری حمایت کرده و به اجرای قوانین مصوب شده در شورای اسلامی شهر قزوین برای برقراری شفافیت کمک کند.